Kế hoạch tích hợp năng lực số Tiếng Anh 9 Global Success

Tải về
Lớp: Lớp 9
Môn: Tiếng Anh
Bộ sách: Global Success

Kế hoạch tích hợp năng lực số trong môn Tiếng Anh lớp 9 theo sách Global Success giúp giáo viên kết hợp công nghệ số, bài giảng tương tác và hoạt động trực tuyến hiệu quả. Nội dung chi tiết cung cấp hướng dẫn thiết kế bài học, phát triển kỹ năng sử dụng công cụ số và nâng cao hứng thú học tập cho học sinh.

Mô tả tài liệu: File tải về bao gồm 2 mẫu phụ lục 1 và phụ lục 3 môn Tiếng Anh 9 sách Global Success có tích hợp năng lực số file word. Nhiều mẫu sẽ giúp các thầy cô linh hoạt hơn trong việc lựa chọn các năng lực số phù hợp để tích hợp vào kế hoạch giáo dục của trường mình.

Phụ lục 1 tích hợp năng lực số Tiếng Anh 9 Global Success - mẫu 1

TRƯỜNG THCS …..

TỔ KHOA HỌC XÃ HỘI

CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM

Độc lập - Tự do - Hạnh phúc

KẾ HOẠCH DẠY HỌC CỦA TỔ CHUYÊN MÔN

MÔN: TIẾNG ANH - KHỐI/LỚP: 9

Năm học: 2025 -2026

I. ĐẶC ĐIỂM TÌNH HÌNH

1. Số lớp: 04; Số học sinh:185; Số học sinh học chuyên đề lựa chọn (nếu có): 0

2. Tình hình đội ngũ:

Tổng số GV nhóm CM

Trình độ đào tạo

Mức đạt chuẩn nghề nghiệp GV

Cao đẳng

Đại học

Trên ĐH

Tốt

Khá

Đạt

Chưa đạt

02

 

02

 

02

 

3. Thiết bị dạy học:

STT

Thiết bị dạy học

Số lượng

Các bài thí nghiệm/thực hành

Ghi chú

1

Máy tính

02 chiếc

Các bài

 

2

Máy chiếu/TV

04 chiếc

Các bài

 

3

Đài cassette, đĩa CD

02 chiếc

Các tiết Getting started, A closer look 1, Skills 2

 

4

Đồ dùng dạy học, tranh ảnh, bảng nhóm, …

02 bộ

Các bài

 

4. Phòng học bộ môn/phòng thí nghiệm/phòng đa năng/sân chơi, bãi tập:

STT

Tên phòng

Số lượng

Phạm vi và nội dung sử dụng

Ghi chú

1

Phòng học đa năng

01

Một số tiết kĩ năng, ngoại khóa, tăng cường (25-30 HS/lượt)

 

II. KẾ HOẠCH DẠY HỌC

1. Phân phối chương trình

HỌC KÌ I

STT

Bài học

(1)

Số tiết

(2)

Yêu cầu cần đạt

(3)

Năng lực số

1

Review - Orientations

1

By the end of this lesson, students will be able to:

• review brief and core English 8

• know and understand the syllabus of English 9 and useful methods to study English well

 

2

Unit 1

LOCAL COMMUNITY

7

By the end of this unit, students will be able to:

• use the words related to the topic Local community;

• pronounce the vowel sounds /æ/, /ɑ:/, and /e/ correctly in words and sentences;

• use question words before to-infinitives and some phrasal verbs;

• seek help and respond;

• guess the meaning of unknown words in context;

• read for specific information about special products in some areas;

• give a short presentation about a speciality;

• listen for specific information about a community helper;

• write a paragraph about a community helper.

1.1.TC2b

3.1.TC2b

5.2.TC2b

3

 

Unit 2 CITY LIFE

 

7

By the end of this unit, students will be able to:

• use the words related to city life;

• pronounce the diphthong sounds //, /əʊ/, and // correctly in words and sentences;

• recognise and use double comparatives and some phrasal verbs;

• offer help and respond;

• read for general and specific information in an announcement about a competition to find solutions to city problems;

• talk about city problems and their solutions;

• listen for specific information in an interview about life in some cities;

• write a paragraph about what they like or dislike about city life.

1.1.TC2b

3.1.TC2b

5.2.TC2b

4

Unit 3

TEEN STRESS AND PRESSURE

7

By the end of this unit, students will be able to:

• use the words related to students’ life and schoolwork;

• correctly pronounce the sounds /h/ and /r/ in words and sentences;

• use modal verbs in first conditional sentences;

• ask for repetition and respond;

• read for specific information about how someone could have a well-balanced life when he / she was at school;

• talk about how to have a well-balanced life as a secondary student;

• listen for specific information about how some students manage their time;

• write a paragraph about how to manage our time effectively.

1.1.TC2b

3.1.TC2b

5.2.TC2b

5

REVIEW 1

2

By the end of this review, students will be able to:

• revise the lanuage (vocabulary, pronunciation and grammar) in Unit 1,2,3

• practice language skills: Reading, Speaking, Listening and Wrtiting

 

6

THE FIRST MID-TERM TEST

1

• have Ss do some test items and check Ss’ progress

 

7

 

Unit 4 REMEMBERING THE PAST

5

By the end of this unit, students will be able to:

• use the words related to the topic Remembering the past;

• pronounce the sounds /m/ and /l/ correctly in words and sentences;

• use the past continuous and wish + past simple;

• know how to thank and respond;

• read for specific information about how English people keep their cuisine alive;

• talk about a typical traditional Vietnamese dish;

1.1.TC2b

3.1.TC2b

5.2.TC2b

8

FEEDBACK ON THE FIRST MID-TERM TEST

• identify Ss’ strengths, weaknesses and which needs to improve

 

9

Unit 4 LIFE IN THE PAST

2

• listen for general and specific information about old school days;

• write a paragraph about old school days.

 

10

Unit 5

OUR EXPERIENCES

 

7

By the end of this unit, students will be able to:

• use the words related to experiences and adjectives describing experiences;

• pronounce the sounds /j/ and /w/ correctly in words and sentences;

• use the present perfect correctly;

• apologise and respond;

• read for general and specific information about different summer course experiences;

• talk about a friend’s experiences of a course;

• listen for general and specific information about bad experiences at school;

• write a paragraph about the most pleasant / unpleasant experience at school.

1.1.TC2b

3.1.TC2b

5.2.TC2b

11

Unit 6 VIET NAMESE LIFESTYLE: THEN AND NOW

7

By the end of this unit, students will be able to:

• use the words related to changes in lifestyle;

• pronounce the sounds /fl/ and /fr/ correctly in words and sentences;

• use to-infinitive and V-ing after a verb correctly;

• make promises;

• read for specific information about learning styles in the past and at present;

• talk about changes in one’s learning style;

• listen for specific information about changes in family life;

• write an email about changes in one’s family.

1.1.TC2b

3.1.TC2b

5.2.TC2b

12

REVIEW 2

2

By the end of this review, students will be able to:

• revise the lanuage (vocabulary, pronunciation and grammar) in Unit 4, 5, 6

• practice language skills: Reading, Speaking, Listening and Wrtiting

 

13

REVIEW FOR THE FIRST END-TERM TEST

1

• revise the language Ss have learnt and the skills Ss have practiced in Units 1-6

• do some speaking test items

 

REVIEW FOR THE FIRST END-TERM TEST

1

 

REVIEW FOR THE FIRST END-TERM TEST

1

 

14

THE FIRST END-TERM TEST

1

• take the first term achievement test

 

15

FEEDBACK ON THE FIRST END-TERM TEST

1

• identify Ss’ strengths, weaknesses and which needs to improve

 

...................

Phụ lục 3 tích hợp năng lực số Tiếng Anh 9 Global Success - mẫu 1

TRƯỜNG: THCS ….

TỔ: KHXH

Họ và tên giáo viên: ….

CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM

Độc lập - Tự do - Hạnh phúc

KẾ HOẠCH GIÁO DỤC CỦA GIÁO VIÊN

MÔN HỌC: Tiếng Anh, LỚP: 9

(Năm học: 2025-2026)

1. Kế hoạch dạy học

Phân phối chương trình

STT

Tiết theo PPCT (1)

Bài học

(2)

Số tiết

(3)

Thời điểm

(4)

Thiết bị dạy học

(5)

Địa điểm

dạy học (6)

DIGITAL COMPETENCE FORMATION & DEVELOPMENT

(NLS được hình thành và phát triển)

Ghi chú

1

1

Review - Orientations

1 period

Week 1

Questions, handouts, Textbook9, REB9, …

Classroom

 

 

2

2

Unit 1

LOCAL COMMUNITY

(7 lessons)

Getting started

1 period

Textbook, a smart TV/ projector, a computer connected to the Internet, hoclieu.vn, …

Classroom, lab

 

 

3

A closer look 1

1 period

Textbook, a smart TV/ projector, a computer connected to the Internet, hoclieu.vn, Globalspeak, …

Classroom

1.1.TC2b: Học sinh biết sử dụng công nghệ số để tìm kiếm, tổng hợp thông tin từ nhiều nguồn trên internet như các trang web, podcast, video tiếng Anh để phục vụ việc học từ vựng.

Ứng dụng học từ vựng: Doulingo, Memrise

5.2.TC2b: Học sinh biết lựa chọn được các công cụ số và các các ứng dụng luyện phát âm, hoặc các nền tảng học tập trực tuyến.

Ứng dụng luyện phát âm: Elsa Speak

 

4

A closer look 2

1 period

Week 2

Textbook, a smart TV/ projector, a computer connected to the Internet, hoclieu.vn, Globalspeak, …

Classroom

1.1.TC2b: Học sinh biết sử dụng công nghệ số để tìm kiếm, tổng hợp thông tin từ nhiều nguồn trên internet như các trang web, podcast, video tiếng Anh để phục vụ việc học ngữ pháp.

Ứng dụng học ngữ pháp: Memrise

 

5

Communication

1 period

Textbook, a smart TV/ projector, a computer connected to the Internet, hoclieu.vn, …

Classroom

 

 

6

Skills 1

1 period

Textbook, a smart TV/ projector, a computer connected to the Internet, hoclieu.vn, Globalspeak, …

Classroom

 

 

7

Skills 2

1 period

Week 3

Textbook, a smart TV/ projector, a computer connected to the Internet, hoclieu.vn, Globalspeak, …

Classroom

 

 

8

 

Looking back

+ Project

1 period

Textbook, a smart TV/ projector, a computer connected to the Internet, hoclieu.vn, …

Classroom, lab

3.1.TC2b: Học sinh biết sử dụng công nghệ số để tạo ra các sản phẩm học tập kỹ thuật số như bài thuyết trình, video, blog, poster bằng tiếng Anh để chia sẻ kiến thức và luyện tập kỹ năng.

Ứng dụng: Tạo video, poster bằng Canva / CapCut.

 

3

9

Unit 2

CITY LIFE

(7 lessons)

Getting started

1 period

Textbook, a smart TV/ projector, a computer connected to the Internet, hoclieu.vn, …

Classroom, lab

 

 

10

A closer look 1

1 period

Week 4

Textbook, a smart TV/ projector, a computer connected to the Internet, hoclieu.vn, Globalspeak, …

Classroom

1.1.TC2b: Học sinh biết sử dụng công nghệ số để tìm kiếm, tổng hợp thông tin từ nhiều nguồn trên internet như các trang web, podcast, video tiếng Anh để phục vụ việc học từ vựng.

Ứng dụng học từ vựng: Doulingo, Memrise

5.2.TC2b: Học sinh biết lựa chọn được các công cụ số và các các ứng dụng luyện phát âm, hoặc các nền tảng học tập trực tuyến.

Ứng dụng luyện phát âm: Elsa Speak

 

11

A closer look 2

1 period

Textbook, a smart TV/ projector, a computer connected to the Internet, hoclieu.vn, Globalspeak, …

Classroom

1.1.TC2b: Học sinh biết sử dụng công nghệ số để tìm kiếm, tổng hợp thông tin từ nhiều nguồn trên internet như các trang web, podcast, video tiếng Anh để phục vụ việc học ngữ pháp.

Ứng dụng học ngữ pháp: Memrise

 

12

Communication

1 period

Textbook, a smart TV/ projector, a computer connected to the Internet, hoclieu.vn, …

Classroom

 

 

13

Skills 1

1 period

Week 5

Textbook, a smart TV/ projector, a computer connected to the Internet, hoclieu.vn, Globalspeak, …

Classroom

 

 

14

Skills 2

1 period

Textbook, a smart TV/ projector, a computer connected to the Internet, hoclieu.vn, Globalspeak, …

Classroom

 

 

15

 

Looking back

+ Project

1 period

Textbook, a smart TV/ projector, a computer connected to the Internet, hoclieu.vn, …

Classroom

3.1.TC2b: Học sinh biết sử dụng công nghệ số để tạo ra các sản phẩm học tập kỹ thuật số như bài thuyết trình, video, blog, poster bằng tiếng Anh để chia sẻ kiến thức và luyện tập kỹ năng.

Ứng dụng: Tạo video, poster bằng Canva / CapCut.

 

..................

Phụ lục 1 tích hợp năng lực số Tiếng Anh 9 Global Success - mẫu 2

PHỤ LỤC I

KHUNG KẾ HOẠCH DẠY HỌC MÔN HỌC CỦA TỔ CHUYÊN MÔN

(Theo Công văn số: 5512/SGDĐT-GDTrH&CN-TX ngày 18 tháng 12 năm 2020 của Bộ GDĐT)

TRƯỜNG THCS………………

TỔ: KHXH

CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM

Độc lập - Tự do - Hạnh phúc

KẾ HOẠCH DẠY HỌC CỦA TỔ CHUYÊN MÔN

MÔN HỌC/HOẠT ĐỘNG GIÁO DỤC: MÔN TIẾNG ANH, KHỐI LỚP 9

(Năm học 2025 - 2026)

I. Đặc điểm tình hình

1. Số lớp: ……….; Số học sinh:

2.Tình hình đội ngũ: Số giáo viên: 5 ; Trình độ đào tạo: Đại học: ………………, Cao đẳng: 0

Mức đạt chuẩn nghề nghiệp giáo viên: Tiếng Anh B2 theo khung Châu Âu: 4

3. Thiết bị dạy học:

STT

Thiết bị dạy học

Số lượng

Bài học

Ghi chú

1

Ti vi

23

Một số tiết học

 

2

Máy tính

0

Một số tiết học

Máy tính cá nhân

3

Bảng phụ

6

Tất cả các tiết học

Gv tự chuẩn bị

4

Tranh ảnh

0

Tất cả các tiết học

Sử dụng tranh trong SGK/ từ mạng Internet

5

Loa nghe

3

Hầu hết các tiết học

Gv tự chuẩn bị thêm file nghe

4. Phòng học bộ môn/phòng thí nghiệm/phòng đa năng/sân chơi, bãi tập

STT

Tên phòng

Số lượng

Phạm vi và nội dung sử dụng

Ghi chú

1

Phòng thực hành Lý – Công nghệ

1

Tìm hiểu kiến thức bài học và trải nghiệm các hoạt động vui chơi có liên quan tới kiến thức đã học, kiến thức xã hội, …

 

2

Phòng thực hành Sinh- Hóa

1

 

3

Sân chơi

1

 

II. Kế hoạch dạy học

1. Phân phối chương trình

STT

Bài học (1)

Số tiết (2)

Yêu cầu cần đạt (4)

Năng lực số

THE FIRST SEMESTER ( HỌC KỲ I )

1

REVISION

1

- Students can review knowledges they have learnt in grade 6, grade 7 and garde 8

 

 

2

UNIT 1: LOCAL COMMUNITY

7

* Vocabulary:

- use the words related to the topic Local community;
- pronounce the vowel sounds /æ/, /a:/, and /e/ correctly in words and sentences;
* Grammar:

- use question words before to-infinitives and some phrasal verbs;
* Everyday English

- seek help and respond;
- guess the meaning of unknown words in context;
* Skills:

+ read for specific information about special products in some areas;
- give a short presentation about a speciality;
+ listen for specific information about a community helper;
+ write a paragraph about a community helper.

 

 

1.1.TC2b

3.1.TC2b

5.2.TC2b

3

UNIT 2 : CITY LIFE

7

* Vocabulary:

- use the words related to city life;
- pronounce the diphthong sounds /au/, /ǝʊ/, and /ea/ correctly in words and sentences;
* Grammar:

- recognise and use double comparatives and some phrasal verbs;

* Everyday English

- offer help and respond;
* Skills:

- read for general and specific information in an announcement about a competition to find solutions to city problems;
- talk about city problems and their solutions;
- listen for specific information in an interview about life in some cities;
- write a paragraph about what they like or dislike about city life.

1.1.TC2b

3.1.TC2b

5.2.TC2b

4

UNIT 3: HEALTHY LIVING FOR TEENS

7

* Vocabulary:

- use the words related to students' life and schoolwork;
- correctly pronounce the sounds /h/ and /r/ in words and sentences;
* Grammar:

- use modal verbs in first conditional sentences;
* Everyday English.

- ask for repetition and respond;
* Skills

- read for specific information about how someone could have a well-balanced life when he/she was at school;
- talk about how to have a well-balanced life as a secondary student;
- listen for specific information about how some students manage their time;
- write a paragraph about how to manage our time effectively.

 

1.1.TC2b

3.1.TC2b

5.2.TC2b

5

REVIEW 1

2

* Vocabulary: Ss revise words and phrases related to : Local community, City life, Healthy living for teens

* Grammar :

- Unit 1 : Local community: Question words before to-infinitive; Phrasal verbs (1)

- Unit 2: City life : Double comparative; Phrasal verbs (2)

- Unit 3 : Healthy living for teens : Modal verbs in first conditional sentences.

* Writing: - write a paragraph about community helper.

- write a paragraph about what you like or dislike about city life.

- write a paragraph about how to manage time effectively.

 

............

Phụ lục 3 tích hợp năng lực số Tiếng Anh 9 Global Success - mẫu 2

KẾ HOẠCH DẠY HỌC CỦA TỔ CHUYÊN MÔN

MÔN HỌC/HOẠT ĐỘNG GIÁO DỤC: MÔN TIẾNG ANH, KHỐI LỚP 9

(Năm học 2025 - 2026)

I. Đặc điểm tình hình

1. Số lớp: ……….; Số học sinh:

2.Tình hình đội ngũ: Số giáo viên: 5 ; Trình độ đào tạo: Đại học: ………………, Cao đẳng: 0

Mức đạt chuẩn nghề nghiệp giáo viên: Tiếng Anh B2 theo khung Châu Âu: 4

3. Thiết bị dạy học:

STT

Thiết bị dạy học

Số lượng

Bài học

Ghi chú

1

Ti vi

23

Một số tiết học

 

2

Máy tính

0

Một số tiết học

Máy tính cá nhân

3

Bảng phụ

6

Tất cả các tiết học

Gv tự chuẩn bị

4

Tranh ảnh

0

Tất cả các tiết học

Sử dụng tranh trong SGK/ từ mạng Internet

5

Loa nghe

3

Hầu hết các tiết học

Gv tự chuẩn bị thêm file nghe

4. Phòng học bộ môn/phòng thí nghiệm/phòng đa năng/sân chơi, bãi tập

STT

Tên phòng

Số lượng

Phạm vi và nội dung sử dụng

Ghi chú

1

Phòng thực hành Lý – Công nghệ

1

Tìm hiểu kiến thức bài học và trải nghiệm các hoạt động vui chơi có liên quan tới kiến thức đã học, kiến thức xã hội, …

 

2

Phòng thực hành Sinh- Hóa

1

 

3

Sân chơi

1

 

II. Kế hoạch dạy học

1. Phân phối chương trình

STT

Bài học (1)

Số tiết (2)

Yêu cầu cần đạt (4)

Năng lực số

THE FIRST SEMESTER ( HỌC KỲ I )

1

REVISION

1

- Students can review knowledges they have learnt in grade 6, grade 7 and garde 8

 

 

2

UNIT 1: LOCAL COMMUNITY

7

* Vocabulary:

- use the words related to the topic Local community;
- pronounce the vowel sounds /æ/, /a:/, and /e/ correctly in words and sentences;
* Grammar:

- use question words before to-infinitives and some phrasal verbs;
* Everyday English

- seek help and respond;
- guess the meaning of unknown words in context;
* Skills:

+ read for specific information about special products in some areas;
- give a short presentation about a speciality;
+ listen for specific information about a community helper;
+ write a paragraph about a community helper.

 

 

1.1.TC2b

3.1.TC2b

5.2.TC2b

3

UNIT 2 : CITY LIFE

7

* Vocabulary:

- use the words related to city life;
- pronounce the diphthong sounds /au/, /ǝʊ/, and /ea/ correctly in words and sentences;
* Grammar:

- recognise and use double comparatives and some phrasal verbs;

* Everyday English

- offer help and respond;
* Skills:

- read for general and specific information in an announcement about a competition to find solutions to city problems;
- talk about city problems and their solutions;
- listen for specific information in an interview about life in some cities;
- write a paragraph about what they like or dislike about city life.

1.1.TC2b

3.1.TC2b

5.2.TC2b

4

UNIT 3: HEALTHY LIVING FOR TEENS

7

* Vocabulary:

- use the words related to students' life and schoolwork;
- correctly pronounce the sounds /h/ and /r/ in words and sentences;
* Grammar:

- use modal verbs in first conditional sentences;
* Everyday English.

- ask for repetition and respond;
* Skills

- read for specific information about how someone could have a well-balanced life when he/she was at school;
- talk about how to have a well-balanced life as a secondary student;
- listen for specific information about how some students manage their time;
- write a paragraph about how to manage our time effectively.

 

1.1.TC2b

3.1.TC2b

5.2.TC2b

5

REVIEW 1

2

* Vocabulary: Ss revise words and phrases related to : Local community, City life, Healthy living for teens

* Grammar :

- Unit 1 : Local community: Question words before to-infinitive; Phrasal verbs (1)

- Unit 2: City life : Double comparative; Phrasal verbs (2)

- Unit 3 : Healthy living for teens : Modal verbs in first conditional sentences.

* Writing: - write a paragraph about community helper.

- write a paragraph about what you like or dislike about city life.

- write a paragraph about how to manage time effectively.

6

Revision

1

- Students remember the new words, the grammar structures, pronuciation …. from Unit 1to Unit 3 to do the excercises

 

7

The first mid-term Test

1

- Use the knowledge they have learnt especially in Unit 1, 2, 3 to do the test.

 

8

UNIT 4: REMEMBERING THE PAST

7

* Vocabulary:

- use the words related to the topic Remembering the past,
- pronounce the sounds /m/ and /1/ correctly in words and sentences;

* Grammar:

- use the past continuous and wish + past simple;
* Everyday English

- know how to thank and respond .
* Skills:

- read for specific information about how English people keep their cuisine alive;
- talk about a typical traditional Vietnamese dish;
- listen for general and specific information about old school days;

- write a paragraph about old school days.

 

1.1.TC2b

3.1.TC2b

5.2.TC2b

...............

Xem thêm trong file tải về.

Đánh giá bài viết
1 570
Kế hoạch tích hợp năng lực số Tiếng Anh 9 Global Success
Chọn file tải về :
Hỗ trợ Zalo
Xác thực tài khoản!

Theo Nghị định 147/2024/ND-CP, bạn cần xác thực tài khoản trước khi sử dụng tính năng này. Chúng tôi sẽ gửi mã xác thực qua SMS hoặc Zalo tới số điện thoại mà bạn nhập dưới đây:

Số điện thoại chưa đúng định dạng!
Số điện thoại này đã được xác thực!
Bạn có thể dùng Sđt này đăng nhập tại đây!
Lỗi gửi SMS, liên hệ Admin
0 Bình luận
Sắp xếp theo
⚛
Xóa Đăng nhập để Gửi

Tải nhanh tài liệu

Kế hoạch tích hợp năng lực số Tiếng Anh 9 Global Success

Ưu đãi đặc biệt
Hỗ trợ Zalo