Kế hoạch tích hợp năng lực số Tiếng Anh THCS bộ Global Success

Tải về
Lớp: Lớp 9
Môn: Tiếng Anh
Bộ sách: Global Success

Kế hoạch tích hợp năng lực số trong môn Tiếng Anh lớp 7,8,9 theo sách Global Success giúp giáo viên kết hợp công nghệ số, bài giảng tương tác và hoạt động trực tuyến hiệu quả. Nội dung chi tiết cung cấp hướng dẫn thiết kế bài học, phát triển kỹ năng sử dụng công cụ số và nâng cao hứng thú học tập cho học sinh.

Mô tả tài liệu: File tải về bao gồm 2 mẫu.

Mẫu số 1: Bao gồm phụ lục 1,3 môn Tiếng Anh 6,7,8,9 tích hợp năng lực số sách Global Success.

Mẫu số 2: Bao gồm phụ lục 1 và phụ lục 3 môn Tiếng Anh lớp 7, 8, 9 sách Global Success có tích hợp năng lực số file word.

Việc đa dạng mẫu sẽ giúp các thầy cô có thêm nhiều lựa chọn để tích hợp các năng lực số vào bài học sao cho phù hợp với yêu cầu của nhà trường.

Phụ lục 1,3 tích hợp năng lực số Tiếng Anh 6 Global Success

UBND XÃ….

TRƯỜNG THCS ….

CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM

Độc lập - Tự do - Hạnh phúc

KẾ HOẠCH DẠY HỌC CỦA TỔ CHUYÊN MÔN (Phụ lục I)

(Năm học 2025 - 2026)

MÔN TIẾNG ANH - KHỐI LỚP 6

I. Đặc điểm tình hình

1. Số lớp: …..Số học sinh:…….Số học sinh học chuyên đề lựa chọn (nếu có):…

2. Tình hình đội ngũ: Số giáo viên:.....Trình độ đào tạo: Cao đẳng: Đại học: Trên đại học :

Mức đạt chuẩn nghề nghiệp giáo viên : Tốt: Khá:..........; Đạt:........; Chưa đạt:........

3. Thiết bị dạy học:(Trình bày cụ thể các thiết bị dạy học có thể sử dụng để tổ chức dạy học môn học/hoạt động giáo dục)

1

Laptop, Smart phone

…. (Students) + 3 (Teachers)

From unit 1 to unit 12

Students use individually (if available) or share in groups

2

Loudspeaker

4

From unit 1 to unit 12

 

3

Smart TV

14

From unit 1 to unit 12

 

4

Projector

6

From unit 1 to unit 12

 

5

Interactive Whiteboard (if available)

6

From unit 1 to unit 12

Supports digital interactive activities

1

Laptop, Smart phone

…… (Students) + 3 (Teachers)

From unit 1 to unit 12

Students use individually (if available) or share in groups

4. Phòng học bộ môn/phòng thí nghiệm/phòng đa năng/sân chơi, bãi tập

(Trình bày cụ thể các phòng thí nghiệm/phòng bộ môn/phòng đa năng/sân chơi/bãi tập có thể sử dụng để tổ chức dạy học môn học/hoạt động giáo dục)

STT

Tên phòng

Số lượng

Phạm vi và nội dung sử dụng

Ghi chú

1

Smart classroom (Smart classroom/Computer room)

1

Used to organize English teaching for Grade 6 students according to the general education program. Especially for Digital Competence integration activities such as information searching, digital product design, online communication practice.

 

 

Library with Internet connection

1

Supports students in searching for materials, conducting extended research, and using English learning applications.

 

II. Kế hoạch dạy học

1. Phân phối chương trình

STT

Bài học

(1)

Số tiết

(2)

Yêu cầu cần đạt

(3)

Năng lực số

Digital Competence Integration

1

INTRODUCTION

English 6 (Global success)

 

1

- Raise motivations and interests in learning English as a foreign language.

 

 

 

2

 

 

 

Unit 1. My new school

 

 

 

7

I. Knowledge:

1. Vocabulary: To introduce topic of the lesson My New School

- School things and activities

- Verb (play, do, have, study)+ Noun

2. Pronunciation: sounds /ɑː/ and /ʌ/.

3. Grammar:

- Use the present simple

- Use the adverbs of frequency;

4. Skills:

- Reading about schools

- Talking about the type of school one would like to go to

- Listening about school activities

- Writing a paragraph about one's school

II. Core competence:

- Develop communication skills and creativity

- Develop critical thinking skill

- Be collaborative and supportive in pair work and team work

- Actively join in class activities

III. Personal qualities

- Be ready to make new friends at school

- Working in groups, individual work, pair work, cooperative learning and working.

1.1.TC2a

1.3TC1a

2.1.TC2a

 

 

 

3

Unit 2. My house

 

 

 

7

I. Knowledge:

1. Vocabulary:

- Types of house

- Rooms and future

2. Pronunciation: pronounce and recognize the sounds /s/ and /z/

3. Grammar:

- Possessive case

- Prepositions of place

4. Skills:

+Reading about rooms and furniture

+Describing houses, rooms and furniture

+Listening about someone's house

+Writing an email to a friend describing a house

II. Core competence:

- Develop presentation skill

- Develop critical thinking skill

- Be collaborative and supportive in pair work and team work

- Actively join in class activities

III. Personal qualities

- The good behavior toward his friends. The friendship in daily life .

- Having the good attitude to working in groups, individual work, pair work, cooperative learning.

 

 

 

1.1.TC2b

2.1TC1a

2.1TC1b

3.1.TC2a

 

 

 

 

 

4

 

 

Unit 3. My friends

 

 

 

 

 

7

I. Knowledge:

1. Vocabulary:

- Body parts and appearance

- Personality adjectives

2. Pronunciation: recognize the sounds /b/and /p/ in isolation and in context

3. Grammar: Practice using the present continuous to talk about past activities.

4. Skills:

- Reading about friends and summer camps

- Talking about friends and summer camps

- Listening about best friends

- Writing a diary entry about best friends

II. Core competence:

- Develop communication skills and creativity

- Develop presentation skill

- Be collaborative and supportive in pair work and team work

- Actively join in class activities

III. Personal qualities

- Be ready to describe classmates

- Be more creative when doing the project

3.1TC1a

3.1TC1b

3.1.TC2a

4.1.TC2a

 

 

 

 

 

5

Review 1

 

 

 

 

 

2

I. Knowledge:

1. Vocabulary: Identify the words related to my new school, my houses and words related to my friends activities;

2. Pronunciation: distinguish sound: sounds /ɑː/ʌ /s / z /b/ p/.

3. Grammar:

- Revise the present simple tense, present continuous to talk about past activities;

- Apply the structures ( unit 1-3) which have learned to give the correct verb form.

4. Skill:

- Using the structure which have learned to give the correct verb form. Fill in each blank with one suitable word. Choose the best answer

- Reading a passage then answer the questions,

fill the given word in the gap.

-Writing :rewrite the sentences so that it has the same meaning ,use the given words to make sentences.

+ Write a short paragraph related to the topics (1-3) 9 40-60 words)

II. Core competence:

- Develop communication skills and creativity

- Develop critical thinking skill

III. Personal qualities

- Develop self-study skills

- Be benevolent, honest, hard-working and responsible

- Hard- working ; cooperative; sociable; good communication

 

 

1.1.TC2b.

5.1.TC2a

..................

Phụ lục 1,3 tích hợp năng lực số Tiếng Anh 7 Global Success

TRƯỜNG THCS …..

TỔ KHOA HỌC XÃ HỘI

CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM

Độc lập - Tự do - Hạnh phúc

KẾ HOẠCH DẠY HỌC CỦA TỔ CHUYÊN MÔN

MÔN: TIẾNG ANH - KHỐI/LỚP: 7

Năm học 2025-2026

(Tích hợp năng lực số theo Thông tư 02/2025/TT-BGDĐT)

I. Đặc điểm tình hình.

1. Số lớp:4; Số học sinh: 148 ; Số học sinh học chuyên đề lựa chọn (nếu có): 0

Tình hình đội ngũ:

Tổng số GV nhóm CM

Trình độ đào tạo

Mức đạt chuẩn nghề nghiệp GV

Cao đẳng

Đại học

Trên ĐH

Tốt

Khá

Đạt

Chưa đạt

03

X

X

3. Thiết bị dạy học:

STT

Thiết bị dạy học

Số lượng

Các bài thí nghiệm/thực hành

Ghi chú

1

Máy tính, máy chiếu, đồ dùng dạy học, tranh ảnh…

Bộ/chiếc/cái…

04

Bài bao nhiêu, nội dung gì?

 

2

Bảng phụ

04

Skills

 

3

Kênh hình

12 bộ

Theo Units

 

4. Phòng học bộ môn/phòng thí nghiệm/phòng đa năng/sân chơi, bãi tập.

- Có phòng học Tiếng Anh

II. Kế hoạch dạy học.

1. Phân phối chương trình

STT

Bài học

(1)

Số tiết

(2)

Yêu cầu cần đạt

(3)

NLS

1

Review - Orientations

1 period

Revise Grammar and Vocabulary in English 6

Practice skills: Reading, Speaking, Listening and Writing

Have a good orientation to study English 7

Knowledge:

• use the lexical items related to hobbies

• Present simple and future simple: review

- Verbs of liking + V-ing

• Sounds: /ə/ and /з:/

Skills:

+ Reading: Read and talk for general and specific information about an unusual hobby

+ Speaking: talk about types of hobbies

– talk about collecting things as a preferred hobby

– talk about hobbies/discussing other uses of an artwork

+ Listening: listen to get specific information about a hobby and write a paragraph about a classmate’s hobby

+ Writing: write a paragraph to tell about their hobby

Attitude: To teach Ss to enjoy describing their hobbies

Competences:communication,co-operation,self-studying, problem solving

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.TC1a; 3.2.TC1a

2

Unit 1

My hobbies

(7 lessons)

Getting started

1 period

A closer look 1

1 period

A closer look 2

1 period

Communication

1 period

Skills 1

1 period

Skills 2

1 period

Looking back + Project

1 period

3

Unit 2

Healthy Living

(7 lessons)

 

Getting started

1 period

Knowledge:

• use lexical items related to health issues and advice on healthy living

• use the imperatives with more and less; form compound sentences and use them correctly

• Sounds: /f/ and /v/

Skills:

+ Reading: read a passage about community service and volunteer work

+ Speaking: talk about health issues and give advice on healthy living; use “have a/an…; feel…” to talk about health problems

– ask and answer about “ Healthy lifestyle”

– give advice on “Health”

+ Listening: listen for specific information about some problems of city life

+ Writing: write a paragraph about the way of living healthy

Attitude: To teach Ss to be interested in taking care about their health

Competences: communication, co-operation, self-studying, creativeness, solving problem.

 

A closer look 1

1 period

 

 

 

 

1.1.TC1a; 5.2.TC1a

A closer look 2

1 period

Communication

1 period

Skills 1

1 period

Skills 2

1 period

Looking back + Project

1 period

4

Unit 3 Community service

(7 lessons)

Getting started

1 period

Knowledge:

• use the lexical items related to communiy service

• Past simple and present perfect: review

• Sounds: /t/, /d/ and /id/

Skills:

+ Reading: read for general and specific information about volunteer work in the USA

+ Speaking: talk about volunteer activities from idea bank

+ Listening: listen for general and specific information about the benefits from volunteer work for teens

+ Writing: write a short paragraph giving reasons for doing volunteer

Attitude: To teach Ss to be interested in talking about teenagers’ interests and communicating thoughts, feelings and opinions to other people/live autonomy and responsibly in a society

Competences:communication,co-operation,self-studying, problem solving

 

 

 

 

 

2.4.TC1a; 2.5.TC1a;

4.2.TC1a

A closer look 1

1 period

A closer look 2

1 period

Communication

1 period

Skills 1

1 period

Skills 2

1 period

Looking back + Project

1 period

5

Review 1

(2 lessons)

Language

1 period

Revise Grammar and Vocabulary in Unit 1, 2, 3

Practice skills: Reading, Speaking, Listening and Writing

 

Skills

1 period

6

Mid-term test

1 period

 

.............................

Phụ lục 1,3 tích hợp năng lực số Tiếng Anh 8 Global Success

Xem trong file tải về.

Phụ lục 1,3 tích hợp năng lực số Tiếng Anh 9 Global Success

Xem trong file tải về.

Địa chỉ tích hợp năng lực số Tiếng Anh 7 Global Success

UBND ………………

TRƯỜNG THCS …………….

CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM

Độc lập - Tự do - Hạnh phúc

KẾ HOẠCH GIÁO DỤC
MÔN TIẾNG ANH 7 NĂM HỌC 2025–2026

(bổ sung tích hợp Năng lực số theo Thông tư 02/2025/TT-BGDĐT)

Trường: THCS …………….

Giáo viên thực hiện: ……………….. - ĐT: ……………..

Năm học: 2025-2026

I. Mục tiêu

Giúp học sinh phát triển đồng thời năng lực ngôn ngữ và năng lực số theo Khung năng lực số ban hành kèm Thông tư 02/2025/TT-BGDĐT. Học sinh có khả năng sử dụng công cụ công nghệ để tìm kiếm thông tin, giao tiếp, hợp tác, sáng tạo nội dung tiếng Anh và ứng xử có trách nhiệm trong môi trường số.

Kế hoạch tập trung vào việc phát triển các NLS thông qua các hoạt động sử dụng công nghệ số, tương ứng với yêu cầu của mức độ Trung cấp 1 (TC1)

II. Tích hợp năng lực số theo từng bài học

Unit/

Chủ đề

Miền NLS

Trọng tâm

Mã NLS

(TC1-Lớp 7)

Hoạt động

Tích hợp NLS cụ thể

Công cụ/

Kỹ thuật số đề xuất

Unit 1: HOBBIES

3. Sáng tạo nội dung số; 2. Giao tiếp & HT.

3.1.TC1a; 3.2.TC1a; 2.1.TC1a

Sáng tạo Clip/Vlog: Học sinh tạo một video ngắn hoặc slide show (dùng CapCut/Google Slides) để giới thiệu về sở thích của mình. Sử dụng các công cụ để chỉnh sửa và tích hợp nội dung số (nhạc, hình ảnh).

Sáng tạo: CapCut (chỉnh sửa video), Google Slides/Canva. Giao tiếp: YouTube (chia sẻ link), LMS (hệ thống quản lý học tập)

Unit 2: HEALTHY LIVING

1. Khai thác dữ liệu & TT; 5. Giải quyết vấn đề.

1.1.TC1a; 1.2.TC1a; 5.2.TC1a

Nghiên cứu & Đánh giá nguồn: Học sinh tìm kiếm thông tin về các mẹo sống khỏe/chế độ ăn (healthy tips) trên Internet3. Đánh giá độ tin cậy của các trang thông tin sức khỏe phổ biến. Xác định nhu cầu cần có thông tin chính xác để đưa ra lời khuyên.

Tìm kiếm/Nghiên cứu: Google Scholar (tìm kiếm nguồn học thuật đơn giản), các trang web của tổ chức y tế (WHO/CDC - tập trung đánh giá nguồn đáng tin cậy)

Unit 3: COMMUNITY SERVICE

2. Giao tiếp & HT; 4. An toàn.

2.4.TC1a; 2.5.TC1a; 4.2.TC1a

Hợp tác trực tuyến & Ứng xử: Học sinh lập nhóm và sử dụng công cụ cộng tác (như Google Docs/Word Online) để lên kế hoạch cho một dự án phục vụ cộng đồng. Thực hiện quy tắc ứng xử và tôn trọng bản quyền khi chia sẻ tài liệu và ý tưởng.

Cộng tác/Quản lý: Google Docs/Word Online (soạn thảo chung), Google Drive (quản lý tài liệu)30. Ứng xử: Thảo luận trên Google Classroom về quy tắc đạo đức.

Unit 4: MUSIC & ART

1. Khai thác dữ liệu & TT; 3. Sáng tạo nội dung số.

1.1.TC1a; 3.1.TC1a; 1.1.TC1c

Tra cứu và Thiết kế E-Gallery: Học sinh tìm kiếm thông tin và hình ảnh các tác phẩm nghệ thuật/nhạc cụ nổi tiếng. Thiết kế một bộ sưu tập số (E-Gallery) hoặc trình chiếu (dùng Canva) để trưng bày tác phẩm.

Tìm kiếm: Google Arts & Culture, Wikipedia. Thiết kế: Canva hoặc Google Sites (tạo trang web đơn giản để trưng bày bộ sưu tập).

Unit 5: FOOD & DRINK

5. Giải quyết vấn đề; 1. Khai thác dữ liệu & TT.

5.2.TC1a; 1.2.TC1a

Lập kế hoạch & Thống kê: Học sinh lập bảng tính (Google Sheets/Excel) để thống kê chi phí/thành phần dinh dưỡng của một bữa ăn/món ăn. Chọn công cụ số để giải quyết nhu cầu tính toán.

Xử lý Dữ liệu: Google Sheets hoặc Microsoft Excel (để lập bảng, dùng hàm tính toán đơn giản như SUM/AVERAGE)

Unit 6: A VISIT TO A SCHOOL

1. Khai thác dữ liệu & TT; 2. Giao tiếp & HT.

1.1.TC1c; 2.1.TC1a; 2.2.TC1c

Tìm kiếm và Trao đổi: Học sinh tìm kiếm thông tin/hình ảnh về cấu trúc, hoạt động của một trường học ở nước ngoài. Chia sẻ và điều hướng giữa các nguồn thông tin khác nhau. Tương tác qua nhóm để trao đổi về điểm khác biệt.

Tìm kiếm/Tra cứu: Google Search (lọc kết quả .edu, .org), YouTube (video giới thiệu trường). Trao đổi: Zalo nhóm/Messenger (tương tác nhanh)

Unit 7: TRAFFIC

1. Khai thác dữ liệu & TT; 5. Giải quyết vấn đề.

1.1.TC1a; 5.2.TC1a

Khảo sát & Phân tích: Học sinh tạo khảo sát online (dùng Google Form) về phương tiện giao thông phổ biến của học sinh và nguy cơ giao thông. Sử dụng bảng tính để phân tích nhu cầu và dữ liệu thu thập.

Thu thập DL: Google Forms. Phân tích: Google Sheets/Excel. Trình bày: Canva (tạo biểu đồ/Infographic)

...............

Xem thêm trong file tải về.

Địa chỉ tích hợp năng lực số Tiếng Anh 8 Global Success

UBND ………………

TRƯỜNG THCS …………….

CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM

Độc lập - Tự do - Hạnh phúc

KẾ HOẠCH DẠY HỌC CỦA TỔ CHUYÊN MÔN

MÔN HỌC/HOẠT ĐỘNG GIÁO DỤC: MÔN TIẾNG ANH, KHỐI LỚP 8

(Năm học 2025 - 2026)

I. Đặc điểm tình hình

1. Số lớp: 5 ; Số học sinh: 202

Số học sinh học chuyên đề lựa chọn (nếu có):……………

2.Tình hình đội ngũ: Số giáo viên: 2 ; Trình độ đào tạo: Đại học: 2, Cao đẳng: 0

Mức đạt chuẩn nghề nghiệp giáo viên: Tiếng Anh B2, C1 theo khung Châu Âu: 2

3. Thiết bị dạy học:

STT

Thiết bị dạy học

Số lượng

Bài học

Ghi chú

1

Ti vi

5

Một số tiết học

 

2

Máy tính

0

Một số tiết học

Máy tính cá nhân

3

Bảng phụ

6

Tất cả các tiết học

Gv tự chuẩn bị

4

Tranh ảnh

0

Tất cả các tiết học

Sử dụng tranh trong SGK/ từ mạng Internet

5

Loa nghe

3

Hầu hết các tiết học

Gv tự chuẩn bị thêm file nghe

4. Phòng học bộ môn/phòng thí nghiệm/phòng đa năng/sân chơi, bãi tập

STT

Tên phòng

Số lượng

Phạm vi và nội dung sử dụng

Ghi chú

1

Phòng thực hành Lý – Công nghệ

1

Tìm hiểu kiến thức bài học và trải nghiệm các hoạt động vui chơi có liên quan tới kiến thức đã học, kiến thức xã hội, …

 

2

Phòng thực hành Sinh- Hóa

1

 

3

Sân chơi

1

 

II. Kế hoạch dạy học

1. Phân phối chương trình

STT

Bài học (1)

Số tiết (2)

Yêu cầu cần đạt (4)

Năng lực số

THE FIRST SEMESTER ( HỌC KỲ I )

1

REVISION

1

- Students can review knowledges they have learnt in grade 6 and grade 7

 

 

2

UNIT 1:

LEISURE TIME

7

* Vocabualry:

- Leisure activities

- Expressions about likes and dislikes

* Pronunciation:

Sounds: /ʊ / and /u:/

* Grammar:

- Verbs of liking/ disliking + Gerunds

- Verbs of liking/ disliking + to infinitive

* Skills:

- Reading about leisure activites with family

- Talking about leisure activites with family

- Listening about leisure activites with friends

- Writing an email about leisure activites with friends

* Everyday English:

Inviting and accepting invitations

1.1.TC2b

3.1.TC2b

5.2.TC2b

3

UNIT 2:

LIFE IN THE COUNTRYSIDE

7

* Vocabualry:

- Life in the countryside

* Pronunciation:

Sounds: /ə / and /ɪ /

* Grammar:

- Comparative forms of adverbs

* Skills:

- Reading about different aspects of a Vietnamese village

- Talking about the village or town where someone lives

- Listening to someone’s opinion about life in the countryside

- Writing a paragraph about what someone likes or dislikes about life in the countryside

* Everyday English:

Giving and responding to compliments

1.1.TC2b

3.1.TC2b

5.2.TC2b

4

UNIT 3:

TEENAGERS

7

* Vocabualry:

- Teen school clubs

- Teen’s use of social media

- Teen stress

* Pronunciation:

Sound: /ʊə/ and /ɔɪ/

* Grammar:

- Simple sentences and compound sentences

* Skills:

- Reading about school club activities

- Asking and answering questions about school clubs

- Listening about teen stress

- Writing a paragraph about the causes of one’s stress and solutions to deal with it;

* Everyday English:

Making requests

1.1.TC2b

3.1.TC2b

5.2.TC2b

5

REVIEW 1

2

* Vocabualry:

- Students revise the words about LEISURE TIME, LIFE IN THE COUNTRYSIDE, TEENAGERS topics

* Pronunciation:

- Practising pronoucing the words with sounds : /ə / and /ɪ /,/ʊ /and /u:/ /ʊə/ and/ɔɪ/

* Grammar:

- Use the grammar : Comparative forms of adverbs, verbs of liking/ disliking + Gerunds ,verbs of liking/ disliking , to infinitive,connectors to do excercises

* Skills:

- Reading : Read about the passage about the strategies to manage stress and choose the best answers

- Speaking : Asking and answering

- Listening : Practise listening to the dialogue and filling in the blanks

- Writing : Practise writing a paragraph about the leisure activities which students’s family members do

6

Revision

1

- Students remember the new words, the grammar structures, pronuciation …. from Unit 1to Unit 3 to do the excercises

 

7

The first mid-term Test

1

- Use the knowledge they have learnt especially in Unit 1, 2, 3 to do the test.

 

8

UNIT 4:

ETHNIC GROUPS OF VIETNAM

7

* Vocabualry:

- The lifestyle of ethnic groups

* Pronunciation:

Sound: /k/ and /g/

* Grammar:

- Yes/No and Wh- questions

- Countable and uncountable nouns

* Skills:

- Reading about stilt houses

- Talking about the type of home you live in

- Listening about the life of the minority children

- Writing a paragraph about the things you do to help your family

* Everyday English:

- Giving opinions

1.1.TC2b

3.1.TC2b

5.2.TC2b

............

Xem thêm trong file tải về.

Địa chỉ tích hợp năng lực số Tiếng Anh 9 Global Success 

UBND ………………

TRƯỜNG THCS …………….

CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM

Độc lập - Tự do - Hạnh phúc

KẾ HOẠCH DẠY HỌC CỦA TỔ CHUYÊN MÔN

MÔN HỌC/HOẠT ĐỘNG GIÁO DỤC: MÔN TIẾNG ANH, KHỐI LỚP 8

(Năm học 2025 - 2026)

I. Đặc điểm tình hình

1. Số lớp: 4 ; Số học sinh: 177

Số học sinh học chuyên đề lựa chọn (nếu có):……………

2.Tình hình đội ngũ: Số giáo viên: 2 ; Trình độ đào tạo: Đại học: 2, Cao đẳng: 0

Mức đạt chuẩn nghề nghiệp giáo viên: Tiếng Anh B2, C1 theo khung Châu Âu: 2

3. Thiết bị dạy học:

STT

Thiết bị dạy học

Số lượng

Bài học

Ghi chú

1

Ti vi

5

Một số tiết học

 

2

Máy tính

0

Một số tiết học

Máy tính cá nhân

3

Bảng phụ

6

Tất cả các tiết học

Gv tự chuẩn bị

4

Tranh ảnh

0

Tất cả các tiết học

Sử dụng tranh trong SGK/ từ mạng Internet

5

Loa nghe

3

Hầu hết các tiết học

Gv tự chuẩn bị thêm file nghe

4. Phòng học bộ môn/phòng thí nghiệm/phòng đa năng/sân chơi, bãi tập

STT

Tên phòng

Số lượng

Phạm vi và nội dung sử dụng

Ghi chú

1

Phòng thực hành Lý – Công nghệ

1

Tìm hiểu kiến thức bài học và trải nghiệm các hoạt động vui chơi có liên quan tới kiến thức đã học, kiến thức xã hội, …

 

2

Phòng thực hành Sinh- Hóa

1

 

3

Sân chơi

1

 

II. Kế hoạch dạy học

1. Phân phối chương trình

STT

Bài học (1)

Số tiết (2)

Yêu cầu cần đạt (4)

Năng lực số

THE FIRST SEMESTER ( HỌC KỲ I )

1

REVISION

1

- Students can review knowledges they have learnt in grade 6, grade 7 and garde 8

 

 

2

UNIT 1:

LEISURE TIME

7

* Vocabualry:

- Leisure activities

- Expressions about likes and dislikes

* Pronunciation:

Sounds: /ʊ / and /u:/

* Grammar:

- Verbs of liking/ disliking + Gerunds

- Verbs of liking/ disliking + to infinitive

* Skills:

- Reading about leisure activites with family

- Talking about leisure activites with family

- Listening about leisure activites with friends

- Writing an email about leisure activites with friends

* Everyday English:

Inviting and accepting invitations

1.1.TC2b

3.1.TC2b

5.2.TC2b

3

UNIT 2:

LIFE IN THE COUNTRYSIDE

7

* Vocabualry:

- Life in the countryside

* Pronunciation:

Sounds: /ə / and /ɪ /

* Grammar:

- Comparative forms of adverbs

* Skills:

- Reading about different aspects of a Vietnamese village

- Talking about the village or town where someone lives

- Listening to someone’s opinion about life in the countryside

- Writing a paragraph about what someone likes or dislikes about life in the countryside

* Everyday English:

Giving and responding to compliments

1.1.TC2b

3.1.TC2b

5.2.TC2b

4

UNIT 3:

TEENAGERS

7

* Vocabualry:

- Teen school clubs

- Teen’s use of social media

- Teen stress

* Pronunciation:

Sound: /ʊə/ and /ɔɪ/

* Grammar:

- Simple sentences and compound sentences

* Skills:

- Reading about school club activities

- Asking and answering questions about school clubs

- Listening about teen stress

- Writing a paragraph about the causes of one’s stress and solutions to deal with it;

* Everyday English:

Making requests

1.1.TC2b

3.1.TC2b

5.2.TC2b

5

REVIEW 1

2

* Vocabualry:

- Students revise the words about LEISURE TIME, LIFE IN THE COUNTRYSIDE, TEENAGERS topics

* Pronunciation:

- Practising pronoucing the words with sounds : /ə / and /ɪ /,/ʊ /and /u:/ /ʊə/ and/ɔɪ/

* Grammar:

- Use the grammar : Comparative forms of adverbs, verbs of liking/ disliking + Gerunds ,verbs of liking/ disliking , to infinitive,connectors to do excercises

* Skills:

- Reading : Read about the passage about the strategies to manage stress and choose the best answers

- Speaking : Asking and answering

- Listening : Practise listening to the dialogue and filling in the blanks

- Writing : Practise writing a paragraph about the leisure activities which students’s family members do

6

Revision

1

- Students remember the new words, the grammar structures, pronuciation …. from Unit 1to Unit 3 to do the excercises

 

7

The first mid-term Test

1

- Use the knowledge they have learnt especially in Unit 1, 2, 3 to do the test.

 

8

UNIT 4:

ETHNIC GROUPS OF VIETNAM

7

* Vocabualry:

- The lifestyle of ethnic groups

* Pronunciation:

Sound: /k/ and /g/

* Grammar:

- Yes/No and Wh- questions

- Countable and uncountable nouns

* Skills:

- Reading about stilt houses

- Talking about the type of home you live in

- Listening about the life of the minority children

- Writing a paragraph about the things you do to help your family

* Everyday English:

- Giving opinions

1.1.TC2b

3.1.TC2b

5.2.TC2b

............

Xem thêm trong file tải về.

Đánh giá bài viết
1 2.510
Kế hoạch tích hợp năng lực số Tiếng Anh THCS bộ Global Success
Hỗ trợ Zalo
Xác thực tài khoản!

Theo Nghị định 147/2024/ND-CP, bạn cần xác thực tài khoản trước khi sử dụng tính năng này. Chúng tôi sẽ gửi mã xác thực qua SMS hoặc Zalo tới số điện thoại mà bạn nhập dưới đây:

Số điện thoại chưa đúng định dạng!
Số điện thoại này đã được xác thực!
Bạn có thể dùng Sđt này đăng nhập tại đây!
Lỗi gửi SMS, liên hệ Admin
0 Bình luận
Sắp xếp theo
⚛
Xóa Đăng nhập để Gửi

Tải nhanh tài liệu

Kế hoạch tích hợp năng lực số Tiếng Anh THCS bộ Global Success

Ưu đãi đặc biệt
Hỗ trợ Zalo