(File word) Kế hoạch dạy học Tiếng Anh 8 i-Learn Smart World
Tải KHGD Tiếng Anh 8 i-Learn Smart World
Kế hoạch dạy học Tiếng Anh 8 i-Learn Smart World được Hoatieu chia sẻ trong bài viết sau đây bao gồm mẫu kế hoạch giáo dục môn Anh 8 i-Learn Smart World file word sẽ giúp thầy cô lên kế hoạch dạy học môn tiếng Anh lớp 8 sách mới. Mẫu KHGD tiếng Anh 8 i-Learn Smart World được trình bày bằng file word nên rất thuận tiện cho các thầy cô chỉnh sửa sao cho phù hợp với nội dung giảng dạy của trường mình.
Nội dung phụ lục 3 Tiếng Anh 8 i-Learn Smart World
Sở GD&ĐT __________ | CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM |
TRƯỜNG THCS __________ | Độc lập – Tự do – Hạnh phúc |
TỔ: TIẾNG ANH |
KẾ HOẠCH DẠY HỌC MÔN TIẾNG ANH LỚP 8
Sách Tiếng Anh 8 i-Learn Smart World
Thời lượng: 35 tuần x 3 tiết/tuần = 105 tiết/năm học
Học kì I: 18 tuần x 3 tiết/tuần = 54 tiết
Học kì II: 17 tuần x 3 tiết/tuần = 51 tiết
1. Số bài kiểm tra/ 1 học kì theo Thông tư 22/2021/TT-BGDĐT đối với môn Tiếng Anh lớp 8 như sau:
Số cột (bài) KTTX (Hệ số 1)/1 HK | Số cột (bài) KTĐK giữa kỳ (Hệ số 2)/ 1 HK | Bài KTĐK cuối kỳ (Hệ số 3) / 1 HK |
Miệng/ Viết 15 phút/ Khác | Viết | Viết |
04 | 01 | 01 |
Kế hoạch tổng thể
Học kì | Tiếng Anh 8 i-Learn Smart World | Số tiết |
I
| Unit 1: Free time | 10 |
Unit 2: Life in the country | 10 | |
Unit 3: Protecting the environment | 10 | |
Unit 4: Disasters | 10 | |
Ôn tập + Kiểm tra giữa kì và cuối học kì I + Sửa bài + Dự trữ + Định hướng đầu năm | 14 | |
18 tuần x 3 tiết/ tuần | 54 | |
II | Unit 5: Science and technology | 10 |
Unit 6: Life on other planets | 10 | |
Unit 7: Teens | 10 | |
Unit 8: Traditions of ethnic groups in Vietnam | 10 | |
Ôn tập + Kiểm tra giữa kì và cuối học kì II + Sửa bài | 11 | |
17 tuần x 3 tiết/ tuần | 51 | |
| Tổng cộng: 105 tiết |
* Ghi chú: Tùy theo tình hình thực tế tại mỗi địa phương, kế hoạch kiểm tra giữa kì có thể được chủ động điều chỉnh sớm hoặc trễ hơn so với bản Kế hoạch dạy học này.
2. Kế hoạch dạy học thực hiện
A. Học kì I: 18 tuần
No | Lesson | No of periods | Ss will be able… | Workbook |
1. | Orientation | 1 | · To obtain a brief introduction to the course · To learn how to make use of i-Learn Smart World resources. | |
2. | Unit 1, Lesson 1.1 – Vocab & Reading, pages 4 & 5 | 1 | · To learn and use vocab. for leisure activities · To practice reading for detail | Pages 2 & 3 – Vocab. & Reading |
3. | Unit 1, Lesson 1.2 – Grammar, pages 5 & 6 | 1 | · To review and practice and use Verbs expressing preference + gerunds correctly | Page 3 – Grammar |
4. | Unit 1, Lesson 1.3 – Pronunciation & Speaking, pages 6 & 7 | 1 | · To practice the pronunciation of "s" which can sound like /s/ or /z/ · To talk about leisure activities, likes / dislikes using verbs expressing preference + gerunds | Page 3 – Writing |
5. | Unit 1, Lesson 2.1 – Vocab & Listening, pages 8 & 9 | 1 | · To learn and use more vocab. for leisure activities · To practice listening for specific information listening · To practice functional English – starting a telephone conversation | Pages 4 & 5 – Vocab. & Listening |
6. | Unit 1, Lesson 2.2 - Grammar, pages 9 & 10 | 1 | · To practice and use Present Simple for future meaning and Preposition of Time | Page 5 – Grammar |
7. | Unit 1, Lesson 2.3 – Pronunciation & Speaking, pages 10 & 11 | 1 | · To practice the sound /sk/ · To make free time activity plans with friends, using Present Simple for future meaning and Preposition of Time | Page 5 – Writing |
8. | Unit 1, Lesson 3.1 – Reading & Writing, pages 12 & 13 | 1 | · To practice reading for gist and for detail · To learn how to write a descriptive passage (writing skill) | Page 6 – Listening & Reading |
9. | Unit 1, Lesson 3.2 – Speaking & Writing, page 13 | 1 | · To talk about a favorite hobby · To write basic descriptive passages | Page 7 – Writing |
10. | Review Unit 1, page 84 | 1 | · To review the target language learned in the unit · To practice test-taking skills | Page 50 – Part 1 |
11. | Review Unit 1, page 85 | 1 | · To review the target language learned in the unit · To practice test-taking skills | Page 50 – Part 2 |
12. | Unit 2, Lesson 1.1 – Vocab & Listening, pages 14 & 15 | 1 | · To learn vocab. for related to life in the country and life in the city · To practice listening for gist and detail · To learn functional English – politely disagreeing | Pages 8 & 9 – Vocab. & Listening |
13. | Unit 2, Lesson 1.2 – Grammar, pages 15 & 16 | 1 | · To practice and use quantifiers with countable and uncountable nouns correctly | Page 9 – Grammar |
14. | Unit 2, Lesson 1.3 – Pronunciation & Speaking, pages 16 & 17 | 1 | · To practice the /tʃ/ sound · To talk about life in the country and the city, using quantifiers with countable and uncountable nouns and politely disagreeing | Page 9 – Writing |
15. | Unit 2, Lesson 2.1 – Vocab & Reading, pages 18 & 19 | 1 | · To learn and use vocab. related to life in the country To practice reading for gist and for detail | Pages 10 & 11 – Vocab. & Reading |
16. | Unit 2, Lesson 2.2 - Grammar, pages 19 & 20 | 1 | · To learn, practice and use Verbs expressing preference + to infinitive and adverbs of frequency | Page 11 – Grammar |
17. | Unit 2, Lesson 2.3 – Pronunciation & Speaking, pages 20 & 21 | 1 | · To practice intonation for Yes / No questions · To practice talking about folk games and activities in the country, using verbs (to express preference) + to-infinitives and adverbs of frequencyTalk! | Page 11 - Writing |
18. | Unit 2, Lesson 3.1 – Reading & Writing, pages 22 & 23 | 1 | · To practice reading for main ideas and specific information/ detail · To learn how to write long-form announcements (Writing skill) | Page 12 – Listening & Reading |
19. | Unit 2, Lesson 3.2 – Speaking & Writing, pages 23 | 1 | · To talk about planning a traditional festival. · To write an announcement for a festival you planned. | Page 13 –Writing |
20. | Review Unit 2, page 86 | 1 | · To review the target language learned in the unit · To practice test-taking skills | Page 51 – Part 1 |
21. | Review Unit 2, page 87 | 1 | · To review the target language learned in the unit · To practice test-taking skills | Page 51 – Part 2 |
22. | Revision for the midterm test. Teachers can use their own materials or Đề cương ôn tập. There will be no ready – made lesson plans | 1 | · To revise the target language and language skills · To get students well-prepared for the midterm test | Pages 58 & 59 – Questions 1 - 20 |
23. | Revision for the midterm test. Teachers can use their own materials or Đề cương ôn tập. There will be no ready made lesson plans | 1 | · To revise the target language and language skills · To get students well-prepared for the midterm test | Pages 59 - 61 – Questions 21 – 40 |
24. | Revision for the midterm test. Teachers can use their own materials or Đề cương ôn tập. There will be no ready – made lesson plans | 1 | · To revise the target language and language skills · To get students well-prepared for the midterm test | |
25. | Semester 1 – Midterm Test Semester 1 - Midterm Test correction | 3 | ||
26. | ||||
27. | ||||
28. | Unit 3, Lesson 1.1 – Vocab & Reading, pages 24 & 25 | 1 | · To learn and use vocab. related to pollution · To practice reading for gist and specific information | Pages 14 & 15 – Vocab. & Reading |
29. | Unit 3, Lesson 1.2 – Grammar, pages 25 & 26 | 1 | · To practice and use the First conditional with if or unless correctly | Page 15 – Grammar |
30. | Unit 3, Lesson 1.3 – Pronunciation & Speaking, pages 26 & 27 | 1 | · To practice the /t/ sound · To talk about the effects of pollution, using the First conditional | Page 15 – Writing |
31. | Unit 3, Lesson 2.1 – Vocab & Listening, pages 28 & 29 | 1 | · To learn and use vocab. related to pollution · To practice listening for gist and specific information · To practice functional English – Encouraging the speaker to continue | Pages 16 & 17 – Vocab. & Listening |
32. | Unit 3, Lesson 2.2 - Grammar, pages 29 & 30 | 1 | · To practice and use Compound sentences with ‘and’ and complex sentences with ‘so that’ correctly | Page 17 – Grammar |
33. | Unit 3, Lesson 2.3 – Pronunciation & Speaking, pages 30 & 31 | 1 | · To practice Word stress for two-syllable verbs · To practice giving advice about how to reduce pollution, using conjunctions to make compound and complex sentences | Page 17 – Writing |
34. | Unit 3, Lesson 3.1 – Reading & Writing, pages 32 & 33 | 1 | · To practice reading for main ideas and specific information · To write guides (Writing skill) | Page 18 – Listening & Reading |
35. | Unit 3, Lesson 3.2 – Speaking & Writing, page 33 | 1 | · To talk about ways to protect the environment · To write a short guide to make their school greener | Page 19 – Writing |
36. | Review Unit 3, page 90 | 1 | · To review the target language learned in the unit · To practice test-taking skills | Page 52 – Part 1 |
37. | Review Unit 3, page 91 | 1 | · To review the target language learned in the unit · To practice test-taking skills | Page 52 – Part 2 |
38. | Unit 4, Lesson 1.1 – Vocab & Reading, pages 34 & 35 | 1 | · To learn and use vocab. related to disasters · To practice reading for gist, reading to recognize correct/incorrect/not given information. | Pages 20 & 21 – Vocab. & Reading |
39. | Unit 4, Lesson 1.2 – Grammar, pages 35 & 36 | 1 | · To practice and use Wh-questions | Page 21 – Grammar |
40. | Unit 4, Lesson 1.3 – Pronunciation & Speaking, pages 36 & 37 | 1 | · To practice sound changes of was · To practice talking about disasters | Page 21 – Writing |
41. | Unit 4, Lesson 2.1 – Vocab & Listening, pages 38 & 39 | 1 | · To learn and use vocab. related to disasters · To practice listening for specific information · To practice functional English – Working through tasks in groups | Pages 22 & 23 – Vocab. & Listening |
42. | Unit 4, Lesson 2.2 - Grammar, pages 39 & 40 | 1 | · To practice and use the Preposition of place and movement correctly | Page 23 – Grammar |
43. | Unit 4, Lesson 2.3 – Pronunciation & Speaking, pages 40 & 41 | 1 | · To practice sentence stress · To give advice on what to do in a disaster, using prepositions of place and movement and conversation skill - Working through tasks in groups | Page 23 – Writing |
44. | Unit 4, Lesson 3.1 – Reading & Writing, pages 42 & 43 | 1 | · To practice reading for main ideas and specific information · To learn how to write emergency announcements (Writing skill) | Page 24 – Listening & Reading |
45. | Unit 4, Lesson 3.2 – Speaking & Writing, page 43 | 1 | · To talk about the dangers of disasters and what people should and shouldn’t do · To write an emergency announcement for a disaster | Page 25 – Writing |
46. | Review unit 4, page 92 | 1 | · To review the target language learned in the unit · To practice test-taking skills | Page 53 – Part 1 |
47. | Review unit 4, page 93 | 1 | · To review the target language learned in the unit · To practice test-taking skills | Page 53 – Part 2 |
48. | Revision for the final test. Teachers can use their own materials or Đề cương ôn tập. There will be no ready – made lesson plans | 1 | · To revise the target language and language skills · To get students well-prepared for the midterm test | Pages 62 & 63 – Questions 1 - 20 |
49. | Revision for the final test. Teachers can use their own materials or Đề cương ôn tập. There will be no ready – made lesson plans | 1 | · To revise the target language and language skills · To get students well-prepared for the midterm test | Pages 63 - 65 – Questions 21 – 40 |
50. | Revision for the final test. Teachers can use their own materials or Đề cương ôn tập. There will be no ready – made lesson plans | 1 | · To revise the target language and language skills · To get students well-prepared for the midterm test | |
51. | Semester 1 – Final Test Semester 1 - Final Test correction | 4 | ||
52. | ||||
53. | ||||
54. |
.........................
Mời các bạn xem đầy đủ Kế hoạch dạy học Tiếng Anh 8 i-Learn Smart World trong file tải về.
Mời các bạn tham khảo các giáo án khác trong phần Dành cho giáo viên của mục Tài liệu.
Tham khảo thêm
Bộ giáo án điện tử lớp 8 Cánh Diều các môn học
Giáo án điện tử lớp 8 Kết nối tri thức tất cả các môn
(Có đáp án) Giáo án ôn hè Ngữ văn 8 lên 9 sách mới
(Chủ đề 1-9) Kế hoạch bài dạy Hoạt động trải nghiệm 9 Kết nối tri thức
(Bài 1-22) Kế hoạch bài dạy Lịch sử 9 Kết nối tri thức file doc
(Cả năm) File word Giáo án Toán 9 Chân trời sáng tạo
(File word) Giáo án ôn hè Ngữ văn 8 sách mới
Giáo án điện tử lớp 8 Chân trời sáng tạo các môn
- Chia sẻ:Trần Thu Trang
- Ngày:
Gợi ý cho bạn
-
Kế hoạch giáo dục Tiếng Anh 6 Global Success 2024
-
Phụ lục 1, 2, 3 Vật lí 10 Kết nối tri thức file word
-
Tải phụ lục 1, 2, 3 Tin học 8 Cánh Diều file word
-
11 câu phân tích kế hoạch bài dạy môn Lịch sử - Địa lý
-
Kế hoạch giáo dục học sinh khuyết tật lớp 7 môn Lịch sử Địa lí
-
Kế hoạch dạy học Khoa học 5 Cánh Diều Công văn 2345 năm 2024-2025
-
Kế hoạch dạy học Mĩ thuật 11 kết nối tri thức
-
Kế hoạch tích hợp Giáo dục dinh dưỡng lớp 4 năm 2024-2025
-
(Mới) Kế hoạch dạy học môn Giáo dục công dân 9 Cánh Diều
-
Kế hoạch dạy học môn Tiếng Việt lớp 4 Cánh Diều
Có thể bạn cần
Top 8 mẫu phân tích khổ cuối bài Tràng giang hay chọn lọc
Hướng dẫn khai Phiếu đảng viên (mẫu 2-HSĐV)
Mẫu Bài thu hoạch nghị quyết trung ương 4 khóa 12 cho Đảng viên
Biên bản họp chi bộ đề nghị kết nạp Đảng viên
Top 4 mẫu Cảm nhận bài thơ Sóng hay chọn lọc
Thực hành theo hướng dẫn để tạo ra 02 sản phẩm hỗ trợ việc giảng dạy môn Toán cấp tiểu học
Bài thu hoạch bồi dưỡng thường xuyên module GVMN 3 năm 2024 mới cập nhật
Bộ tranh thiếu nhi về chào mừng Đại hội Đoàn 2024
Công văn xin hủy tờ khai Thuế GTGT do kê khai sai 2024
Suy nghĩ về số phận người phụ nữ trong xã hội phong kiến
Tờ khai thuế thu nhập cá nhân Mẫu 05/KK-TNCN, 05-DK-TCT 2024
Mẫu nhận xét các môn học theo Thông tư 22, Thông tư 27
Bài viết hay Kế hoạch dạy học
Phân phối chương trình môn Âm nhạc 8 Chân trời sáng tạo
Kế hoạch dạy học môn Công nghệ lớp 4 Kết nối tri thức 2024
Kế hoạch giáo dục Tiếng Anh 7 i Learn Smart World
Kế hoạch giáo dục môn Địa lý lớp 8 giảm tải theo công văn 4040
Phân phối chương trình Tin học 8 Kết nối tri thức 2023-2024
Kế hoạch dạy học STEM lớp 3 năm học 2024-2025