Powerpoint Tiếng Anh 9 Unit 3 Progress Check

Tải về

Giáo án Powerpoint Tiếng Anh 9 Unit 3 Progress Check sách Right On được thiết kế hiện đại, dễ hiểu sẽ giúp các thầy cô có thêm tài liệu tham khảo để hoàn thành tốt nhất giáo án dạy học cho năm học mới. Sau đây là nội dung chi tiết bài dạy Tiếng Anh 9 Unit 3 Progress Check, các thầy cô dễ dàng thao tác và chỉnh sửa sao cho phù hợp với nội dung dạy học.

Bài giảng PowerPoint Tiếng Anh 9 Right On Unit 3 Progress Check

Giáo án Unit 3 Progress Check Tiếng Anh 9 Right On

UNIT 3: HEALTHY LIFESTYLE

Lesson: Progress Check (Page 50)

1. OBJECTIVES

By the end of this lesson, students will be able to…

1.1. Language knowledge & skills

- revise vocabulary and grammar taught in Unit 3

- practise pronunciation

1.2. Competences

- improve students’ communication, collaboration, analytical, and critical thinking skills.

1.3. Attributes

- promote students’ holistic development, physical health, mental well-being, academic success, social skills, and lifelong habits of healthy living.

2. TEACHING AIDS AND MATERIALS

- Teacher’s aids: Student’s Book and Teacher’s Book, Class CDs, projector / interactive whiteboard / TV (if any), IWB (Phần mềm tương tác trực quan), PowerPoint slides

- Students’ aids: Student’s Book, notebook

3. ASSESSMENT EVIDENCE

Performance Tasks

Performance Products

Assessment Tools

- Ask and answer the questions in pairs

- Choose the correct options.

- Fill in each gap with exercise, socialise, surf, eat, or stay

- Choose the correct options.

- Write the correct forms of the words in brackets.

- Choose the correct options.

- Combine the sentences using conditional type 1 in your notebook.

- Choose the correct options.

- Choose the word whose underlined part is pronounced differently from the others.

- Match the following words

- Students’ answers

- Students’ answers

- Students’ answers

- Students’ answers

- Students’ answers

- Students’ answers

- Students’ answers

- Students’ answers

- Students’ answers

- Students’ answers

- Teacher’s feedback

- Teacher’s feedback

- Teacher’s feedback

- Teacher’s feedback

- Teacher’s feedback

- Teacher’s feedback

- Teacher’s feedback

- Teacher’s feedback

- Teacher’s feedback

- Teacher’s feedback

4. PROCEDURES

A. Warm-up: (5’)

a) Objective: To introduce students to the topic of a healthy lifestyle and capture their attention with engaging and brief activities at the start of the class, leading to follow-up discussions.

b) Content: Discuss questions about a healthy lifestyle.

c) Expected outcomes: Students can give ideas about a healthy lifestyle.

d) Organisation of the activity:

Teacher’s activities

Students’ activities

Ask and answer the questions in pairs:

- Ask students to discuss in pairs.

- Elicit and brainstorm ideas from class.

1. Should we stay up late? Why/ Why not?

2. What should we eat to get vitamins?

3. Is fast food healthy? Why/ Why not?

- Discuss the questions in pairs

- Answer the questions when asked

Suggested answers:

1. No, we shouldn’t. Because we may feel tired in class tomorrow.

2. We should eat fruit and vegetables to get vitamins.

3. No, it isn’t. Because it is very fatty and can cause obesity.

Mời các bạn sử dụng file tải về để xem đầy đủ nội dung chi tiết.

Mời các bạn tham khảo các bài viết khác trong chuyên mục Giáo án bài giảng của Hoatieu.

Đánh giá bài viết
1 3
Powerpoint Tiếng Anh 9 Unit 3 Progress Check
Chọn file tải về :
Xác thực tài khoản!

Theo Nghị định 147/2024/ND-CP, bạn cần xác thực tài khoản trước khi sử dụng tính năng này. Chúng tôi sẽ gửi mã xác thực qua SMS hoặc Zalo tới số điện thoại mà bạn nhập dưới đây:

Số điện thoại chưa đúng định dạng!
Số điện thoại này đã được xác thực!
Bạn có thể dùng Sđt này đăng nhập tại đây!
Lỗi gửi SMS, liên hệ Admin
0 Bình luận
Sắp xếp theo
⚛
Xóa Đăng nhập để Gửi
    Đóng
    Chỉ thành viên Hoatieu Pro tải được nội dung này! Hoatieu Pro - Tải nhanh, website không quảng cáo! Tìm hiểu thêm
    Chia sẻ
    Chia sẻ FacebookChia sẻ Twitter
    Đóng