Powerpoint Tiếng Anh 9 Unit 6: Review Unit 1-3

Tải về

Giáo án Tiếng Anh 9 Right On - HoaTieu xin gửi tặng thầy cô kế hoạch bài dạy môn Tiếng Anh 9 Sách Right On đầy đủ cả file PPT và Word, các thầy cô rất dễ dàng chỉnh sửa, soạn theo mẫu giáo án chuẩn của Bộ, giúp giáo viên tham khảo để có thêm kinh nghiệm biên soạn giáo án môn Tiếng Anh 9 theo chương trình mới. Sau đây là nội dung chi tiết giáo án Powerpoint Tiếng Anh 9 Unit 6: Review Unit 1-3. Mời các bạn cùng tải về giáo án Tiếng Anh 9 trên trang HoaTieu.vn

Bài giảng PowerPoint Tiếng Anh 9 Right On Unit 6 Review Unit 1-3

Giáo án Unit 6 Review Unit 1-3 Tiếng Anh 9 Right On

REVIEW UNITS 1-3

Lesson 1 (Page 52)

1. OBJECTIVES

By the end of this lesson, students will be able to…

1.1. Language knowledge & skills

- review modal verbs, phrasal verbs, and Conditional Type 1.

- review Vocabulary from Units 1 -3.

1.2. Competences

- improve students’ communication, collaboration, analytical, and critical thinking skills.

1.3. Attributes

- foster a deep appreciation and passion for studying English among students.

2. TEACHING AIDS AND MATERIALS

- Teacher’s aids: Student’s Book and Teacher’s Book, Class CDs, projector / interactive whiteboard / TV (if any), IWB (Phần mềm tương tác trực quan), PowerPoint slides

- Students’ aids: Student’s Book, notebook

3. ASSESSMENT EVIDENCE

Performance Tasks

Performance Products

Assessment Tools

- Pair work: Discuss food diary.

- Choose the correct options.

- Grammar review.

- Rewrite the sentences without changing their meanings. Use the words in brackets.

- Combine sentences using conditional type 1.

- Choose the correct options.

- Students’ answers/performance

- Students’ answers

- Students’ answers

- Students’ answers

- Students’ answers

- Students’ answers

- Teacher’s feedback

- Teacher’s feedback

- Teacher’s feedback

- Teacher’s feedback

- Teacher’s feedback

- Teacher’s feedback

4. PROCEDURES

A. Warm-up: (5’)

a) Objective: To review students about a healthy lifestyle and capture their attention with engaging and brief activities at the start of the class, leading to follow-up activities.

b) Content: Pair work: Discuss food diary

c) Expected outcomes: Students can give ideas about their food diary

d) Organisation of the activity:

Teacher’s activities

Students’ activities

- Pair work: Discuss food diary:

- Give Ss 3 minutes to work in pairs and brainstorm ideas.

- Elicit ideas from the whole class.

1. Fill out a food diary for one day, listing everything you ate and drank.

2. In pairs, share the food diary with your partner.

3. Discuss what changes you could make for a healthier diet.

- Work in pairs and brainstorm ideas.

- Answer the teacher when asked.

Suggested answer keys:

My food diary

q Breakfast: I had a small bowl of chicken Pho.

q Lunch: I had some spring rolls served with a peanut dipping sauce.

q Dinner: Broken rice served with grilled pork, a fried egg, pickled vegetables, and fish sauce.

Changes

I should eat more vegetables and fruit.

Mời các bạn sử dụng file tải về để xem đầy đủ nội dung chi tiết.

Mời các bạn tham khảo các bài viết khác trong chuyên mục Giáo án bài giảng của Hoatieu.

Đánh giá bài viết
1 2
Powerpoint Tiếng Anh 9 Unit 6: Review Unit 1-3
Chọn file tải về :
Xác thực tài khoản!

Theo Nghị định 147/2024/ND-CP, bạn cần xác thực tài khoản trước khi sử dụng tính năng này. Chúng tôi sẽ gửi mã xác thực qua SMS hoặc Zalo tới số điện thoại mà bạn nhập dưới đây:

Số điện thoại chưa đúng định dạng!
Số điện thoại này đã được xác thực!
Bạn có thể dùng Sđt này đăng nhập tại đây!
Lỗi gửi SMS, liên hệ Admin
0 Bình luận
Sắp xếp theo
⚛
Xóa Đăng nhập để Gửi
    Đóng
    Chỉ thành viên Hoatieu Pro tải được nội dung này! Hoatieu Pro - Tải nhanh, website không quảng cáo! Tìm hiểu thêm
    Chia sẻ
    Chia sẻ FacebookChia sẻ Twitter
    Đóng