Powerpoint Tiếng Anh 9 Unit 3: 3f Skills
Mua tài khoản Hoatieu Pro để trải nghiệm website Hoatieu.vn KHÔNG quảng cáo & Tải nhanh File chỉ từ 99.000đ. Tìm hiểu thêm »
Giáo án Tiếng Anh 9 Right On 2024-2025 được chia sẻ trong bài viết sau đây là nội dung kế hoạch bài dạy môn Tiếng Anh lớp 9 bộ Right On mới nhất. Trong bài viết này Hoatieu xin chia sẻ đến quý thầy cô mẫu giáo án Powerpoint Tiếng Anh 9 Unit 3: 3f Skills được trình bày dưới dạng PPT và Word theo đúng với mạch nội dung kiến thức của môn Tiếng Anh chương trình giáo dục phổ thông mới nhất. Mời các thầy cô cùng tham khảo.
Kế hoạch bài dạy Tiếng Anh 9 Right On Unit 3 3f
Bài giảng PowerPoint Tiếng Anh 9 Right On Unit 3 3f




Giáo án Unit 3 3f Tiếng Anh 9 Right On
UNIT 3: HEALTHY LIFESTYLE
Lesson – Unit 3F Reading (Page 46)
1. OBJECTIVES
By the end of this lesson, students will be able to…
1.1. Language knowledge & skills
- identify the purpose of a text.
- read for gist.
- talk about a typical meal in the UK.
1.2. Competences
- improve students’ communication, collaboration, analytical, and critical thinking skills.
1.3. Attributes
- promote students’ holistic development, physical health, mental well-being, academic success, social skills, and lifelong habits of healthy living.
2. TEACHING AIDS AND MATERIALS
- Teacher’s aids: Student’s Book and Teacher’s Book, Class CDs, projector / interactive whiteboard / TV (if any), IWB (Phần mềm tương tác trực quan), PowerPoint slides
Students’ aids: Student’s Book, notebook
3. ASSESSMENT EVIDENCE
|
Performance Tasks |
Performance Products |
Assessment Tools |
|
- Ask and answer questions about healthy food. - Scan the text and find new words. Then, work out their meaning. - Read the text to find out the purpose of the passage. - Read and complete the gaps. - Read the text again and decide if the statements (1–5) are R (right), W (wrong) or DS (doesn’t say). - Read the text and complete the gaps (1–5) with the words from the list. - Read the text again. Decide if the sentences (1–5) are R (right), W (wrong) or DS (doesn’t say). - What do you learn from the text? Tell the class. - Work in pairs, ask and answer the question below: What is a typical meal in the UK? |
- Students’ answers/performance - Students’ answers
- Students’ answers
- Students’ answers - Students’ answers
- Students’ answers
- Students’ answers
- Students’ answers/performance - Students’ answers/performance |
- Teacher’s observation / Teacher’s feedback - Teacher’s observation / Teacher’s feedback
- Teacher’s feedback
- Teacher’s feedback - Teacher’s feedback
- Teacher’s feedback
- Teacher’s feedback
- Teacher’s feedback/Peers’ feedback - Teacher’s feedback/Peers’ feedback |
4. PROCEDURES
A. Warm-up: (5’)
a) Objective: to introduce the new lesson and set the scene for students to acquire the new language knowledge and skills; get students' attention at the beginning of the class with enjoyable and short activities and engage them in the follow-up steps.
b) Content: Discuss questions about balanced diets and healthy food.
c) Expected outcomes: Students have general ideas about the topic of the new lesson.
d) Organisation of the activity:
|
Teacher’s activities |
Students’ activities |
|
- Ask students to ask and answer the questions in pairs. - Ask some students to share their ideas.
Questions: 1. What common foods are considered part of a healthy diet? 2. What is the main source of energy in our diet? 3. Why is it important to include fruits and vegetables in your daily meals? 4. Name two benefits of drinking enough water every day.
|
- Ask and answer the questions in pairs.
- Share the ideas when asked.
Suggested Answers: 1. What common foods are considered part of a healthy diet? Common healthy foods include fruits, vegetables, whole grains, lean proteins, and low-fat dairy products. 2. What is the main source of energy in our diet? Carbohydrates are the main source of energy in our diet. 3. Why is it important to include fruits and vegetables in your daily meals? Fruits and vegetables are important because they provide essential vitamins, minerals, and fibre, which support overall health and help prevent diseases. 4. Name two benefits of drinking enough water every day. Drinking enough water helps maintain vital bodily functions, such as digestion and temperature regulation. |
Mời các bạn sử dụng file tải về để xem đầy đủ nội dung chi tiết.
Mời các bạn tham khảo các bài viết khác trong chuyên mục Giáo án bài giảng của Hoatieu.
-
Chia sẻ:
Lanh Lảnh Lót
- Ngày:
Powerpoint Tiếng Anh 9 Unit 3: 3f Skills
20/01/2025 8:59:00 SA-
Tải giáo án Tiếng Anh 9 Unit 3: 3f Skills
Nhiều người quan tâm
Theo Nghị định 147/2024/ND-CP, bạn cần xác thực tài khoản trước khi sử dụng tính năng này. Chúng tôi sẽ gửi mã xác thực qua SMS hoặc Zalo tới số điện thoại mà bạn nhập dưới đây:
Hướng dẫn & Hỗ trợ
Chọn một tùy chọn bên dưới để được giúp đỡ
Giáo án lớp 9 tải nhiều
-
Giáo án tích hợp an toàn giao thông môn Lịch sử 9 KNTT
-
Giáo án minh họa tích hợp năng lực số môn Địa lí 9 Kết nối tri thức
-
PowerPoint Địa lí 9 Bài 14: Thực hành: Tìm hiểu vấn đề phòng chống thiên tai và ứng phó với biến đổi khí hậu ở Bắc Trung Bộ
-
PowerPoint Địa lí 9 Bài 16: Thực hành
-
PowerPoint Địa lí 9 Bài 13: Bắc Trung Bộ
-
PowerPoint Địa lí 9 Bài 15: Duyên hải Nam Trung Bộ
-
PowerPoint Giáo dục công dân 9 Bài 3: Tích cực tham gia hoạt động cộng đồng
-
PowerPoint Giáo dục công dân 9 Bài 9: Vi phạm pháp luật và trách nhiệm pháp lí
-
PowerPoint Giáo dục công dân 9 Bài 4: Khách quan và công bằng
-
PowerPoint Giáo dục công dân 9 Bài 8: Tiêu dùng thông minh
Bài viết hay Giáo án lớp 9
-
Giáo án minh họa tích hợp năng lực số môn Địa lí 9 Kết nối tri thức
-
PowerPoint Khoa học tự nhiên 9 Bài 20: Giới thiệu về hợp chất hữu cơ
-
Mẫu giáo án môn Hóa học lớp 9 theo công văn 5512
-
PowerPoint Ngữ văn 9 Ôn tập Bài 1
-
PowerPoint Khoa học tự nhiên 9 Bài 35: Nhiễm sắc thể và bộ nhiễm sắc thể
-
Powerpoint Tiếng Anh 9 Right On Unit 1: 1f Skills