Powerpoint Tiếng Anh 9 Unit 4: 4.0 Overview

Tải về
Lớp: Lớp 9
Môn: Tiếng Anh
Dạng tài liệu: Giáo án

Giáo án Tiếng Anh 9 Right On - Hoatieu xin chia sẻ đến bạn đọc bài giảng Powerpoint Tiếng Anh 9 Unit 4: 4.0 Overview. Mẫu giáo án Tiếng Anh Right On được biên soạn dưới dạng file PPTX và Word, rất thuận tiện cho các thầy cô tải về tham khảo và chỉnh sửa sao cho phù hợp với nội dung bài dạy, mời các thầy cô cùng xem và tải về sử dụng.

Bài giảng PowerPoint Tiếng Anh 9 Right On Unit 4: 4.0

Giáo án Unit 4: 4.0 Tiếng Anh 9 Right On

UNIT 4: FUTURE JOBS

Lesson – Unit Overview (Page 54)

1. OBJECTIVES

By the end of this lesson, students will be able to…

1.1. Language knowledge & skills

- learn some new words about jobs: drone pilot, robotic surgeon, vertical farmer, 3D printing technician, cyber security manager, virtual security guard.

- learn how to pronounce /ə/ and /ɜ:/

- practise listening to a dialogue about jobs in the future.

1.2. Competences

- improve students’ communication, collaboration, analytical, and critical thinking skills.

1.3. Attributes

- be self-oriented by thinking about their interests and career path.

2. TEACHING AIDS AND MATERIALS

- Teacher’s aids: Student’s Book and Teacher’s Book, Class CDs, projector / interactive whiteboard / TV (if any), IWB (Phần mềm tương tác trực quan), PowerPoint slides

- Students’ aids: Student’s Book, notebook

3. ASSESSMENT EVIDENCE

Performance Tasks

Performance Products

Assessment Tools

Guessing Jobs

 

Listen and repeat

 

Match the words to form the names of jobs.

 

Listen and put the words into the correct columns.

Practise saying them with a partner.

 

Choose the word that has the underlined part pronounced differently from the others. Listen and check, then repeat.

 

Listen to a dialogue about holidays to some natural wonders and complete the gaps (1–5).

 

Which of the jobs in Exercise 1 do you think will be more popular in fifteen years? Why? Tell your partner.

 

- Students’ answers

 

- Students’ performance

 

- Students’ answers

 

 

- Students’ answers

 

 

 

 

- Students’ answers

 

 

 

 

 

- Students’ answers

 

 

 

 

- Students’ performance

 

- Teacher’s feedback

 

- Teacher’s feedback

 

- Teacher’s feedback

 

 

- Teacher’s feedback

 

 

 

 

- Teacher’s feedback

 

 

 

 

 

- Teacher’s feedback

 

 

 

 

- Teacher’s observation & feedback

4. PROCEDURES

A. Warm-up: (5’)

a) Objective: To introduce the new lesson and set the scene for students to acquire the new language; get students' attention at the beginning of the class with enjoyable and short activities and engage them in the follow-up steps.

b) Content: Introducing some words about jobs.

c) Expected outcomes: Students have general ideas about the topic of the new lesson.

d) Organisation of the activity:

Teacher’s activities

Students’ activities

GUESSING JOBS

Show some pictures of some jobs and ask students:

“What are these occupations?”

Look at the pictures to get the idea and answer the question:

Suggested Answer Key:

Doctor

Nurse

Director

Office worker

Businessman

Secretary

Construction worker

Mời các bạn sử dụng file tải về để xem đầy đủ nội dung chi tiết.

Mời các bạn tham khảo các bài viết khác trong chuyên mục Giáo án bài giảng của Hoatieu.

Đánh giá bài viết
1 9
Powerpoint Tiếng Anh 9 Unit 4: 4.0 Overview
Chọn file tải về :
Xác thực tài khoản!

Theo Nghị định 147/2024/ND-CP, bạn cần xác thực tài khoản trước khi sử dụng tính năng này. Chúng tôi sẽ gửi mã xác thực qua SMS hoặc Zalo tới số điện thoại mà bạn nhập dưới đây:

Số điện thoại chưa đúng định dạng!
Số điện thoại này đã được xác thực!
Bạn có thể dùng Sđt này đăng nhập tại đây!
Lỗi gửi SMS, liên hệ Admin
0 Bình luận
Sắp xếp theo
⚛
Xóa Đăng nhập để Gửi
Đóng
Chỉ thành viên Hoatieu Pro tải được nội dung này! Hoatieu Pro - Tải nhanh, website không quảng cáo! Tìm hiểu thêm