Powerpoint Tiếng Anh 9 Unit 5: 5.0 Overview
Giáo án Tiếng Anh 9 Right On được Hoatieu chia sẻ trong bài viết này là mẫu kế hoạch bài dạy Powerpoint Tiếng Anh 9 Unit 5: 5.0 Overview được các thầy cô giáo biên soạn theo nội dung mới nhất hiện nay. Mẫu giáo án Powerpoint Tiếng Anh 9 Unit 5: 5.0 Overview được trình bày ở dạng file Word và PPT, thuận tiện cho các thầy cô tham khảo và chỉnh sửa.
Kế hoạch bài dạy Tiếng Anh 9 Right On Unit 5 5.0
Bài giảng PowerPoint Tiếng Anh 9 Right On Unit 5 5.0
Giáo án Unit 5 5.0 Tiếng Anh 9 Right On
UNIT 5: LIVING ENVIRONMENT
Lesson 5.0 – Unit Overview (Page 68)
1. OBJECTIVES
By the end of this lesson, students will be able to…
1.1. Language knowledge & skills
- learn some new words about urban and rural areas: schools and universities, job opportunities, healthcare system, cost of living, facilities, public services, fresh food, friendly people.
- learn and practice pronunciation of word stress.
- listen to some people talking about the place where they live.
- talk about a place of living.
1.2. Competences
- improve students’ communication, collaboration, analytical, and critical thinking skills.
1.3. Attributes
- be proud of a place of living by talking about the advantages and disadvantages of the living environment.
2. TEACHING AIDS AND MATERIALS
- Teacher’s aids: Student’s Book and Teacher’s Book, Class CDs, projector / interactive whiteboard / TV (if any), IWB (Phần mềm tương tác trực quan), PowerPoint slides
- Students’ aids: Student’s Book, notebook
3. ASSESSMENT EVIDENCE
Performance Tasks | Performance Products | Assessment Tools |
- Identify some places of urban and rural areas. - Listen and repeat. - Pronounce words with correct word stress. - Listen to match the speakers with their ideas. - Talk about a place of living using the learned vocabulary. | - Students’ answers
- Students’ answers - Students’ answers/performance - Students’ answers - Students’ answers/ performance | - Teacher’s feedback - Teacher’s observation / Teacher’s feedback - Teacher’s feedback - Teacher’s feedback - Teacher’s feedback |
4. PROCEDURES
A. Warm-up: (5’)
a) Objectives: To introduce the new lesson and set the scene for students to acquire the new language; get students' attention at the beginning of the class with enjoyable and short activities and engage them in the follow-up steps.
b) Content: Introducing some places in urban and rural areas.
c) Expected outcomes: Students have general ideas about the topic of the new lesson.
d) Organisation of the activity:
Teacher’s activities | Students’ activities |
- Show some pictures of some places: “Where can you see a lot of these places, urban or rural areas?”
| - Look at the pictures to answer the question. Suggested Answer Key: Picture 1: Urban area Picture 2: Rural area Picture 3: Urban area Picture 4: Rural area |
Mời các bạn sử dụng file tải về để xem đầy đủ nội dung chi tiết.
Mời các bạn tham khảo các bài viết khác trong chuyên mục Giáo án bài giảng của Hoatieu.
- Chia sẻ:
Mỹ Dung
- Ngày:
Powerpoint Tiếng Anh 9 Unit 5: 5.0 Overview
17,3 MB 21/01/2025 8:35:00 SATải giáo án Tiếng Anh 9 Unit 5: 5.0 Overview
21/01/2025 8:49:10 SA
Tham khảo thêm
Theo Nghị định 147/2024/ND-CP, bạn cần xác thực tài khoản trước khi sử dụng tính năng này. Chúng tôi sẽ gửi mã xác thực qua SMS hoặc Zalo tới số điện thoại mà bạn nhập dưới đây:

Có thể bạn cần
Top 8 mẫu phân tích khổ cuối bài Tràng giang hay chọn lọc
Mẫu Bài thu hoạch nghị quyết trung ương 4 khóa 12 cho Đảng viên
Top 4 mẫu Cảm nhận bài thơ Sóng hay chọn lọc
Thực hành theo hướng dẫn để tạo ra 02 sản phẩm hỗ trợ việc giảng dạy môn Toán cấp tiểu học
Bài thu hoạch bồi dưỡng thường xuyên module GVMN 3 năm 2025 mới cập nhật
Bộ tranh thiếu nhi về chào mừng Đại hội Đoàn 2025
Công văn xin hủy tờ khai Thuế GTGT do kê khai sai 2025
Suy nghĩ về số phận người phụ nữ trong xã hội phong kiến
Tờ khai thuế thu nhập cá nhân Mẫu 05/KK-TNCN, 05-DK-TCT 2025
Mẫu hợp đồng ngoại thương bằng Tiếng Anh
Mẫu hợp đồng góp vốn
Bài phát biểu của lãnh đạo tại Đại hội nông dân xã nhiệm kỳ 2023-2028