Giáo án tiếng Anh 8 Kết nối tri thức 2023-2024

Giáo án Tiếng Anh 8 Global Success

Giáo án môn tiếng Anh lớp 8 Global Success cả năm - Trọn bộ kế hoạch bài dạy tiếng Anh 8 trong bài viết sau đây sẽ là tài liệu tham khảo bổ ích cho các thầy cô giáo khi soạn giáo án môn tiếng Anh lớp 8 theo chương trình giáo dục phổ thông mới. Sau đây là nội dung chi tiết giáo án Tiếng Anh 8 file word, mời các thầy cô cùng tham khảo để chuẩn bị cho năm học mới 2023-2024.

Lưu ý: Để xem toàn bộ nội dung giáo án Tiếng Anh 8 Global Success hk1, giáo án Tiếng Anh 8 Global Success hk2. Mời các bạn sử dụng file tải về trong bài.

Kế hoạch bài dạy tiếng Anh 8 Kết nối tri thức

UNIT 1: LEISURE TIME

Lesson 1: Getting started – I’m keen on DIY (do-it-yourself).

I. OBJECTIVES

By the end of this lesson, Ss will be able to:

1. Knowledge

- Gain an overview about the topic Leisure time

- Gain vocabulary to talk about Leisure time

2. Competences

- Develop communication skills and creativity

- Be collaborative and supportive in pair work and teamwork

- Actively join in class activities

3. Personal qualities

- Love talking about activities Leisure time

II. MATERIALS

- Grade 8 textbook, Unit 1, Getting started

- Computer connected to the Internet

- Projector / TV

- hoclieu.vn

Language analysis

Form

Pronunciation

Meaning

Vietnamese equivalent

1. DIY (n)

(do-it-yourself)

/ˌdiːaɪˈwaɪ/

the activity of decorating or repairing your home, or making things for your home yourself, rather than paying someone else to do it for you

hoạt động tự làm ra, sửa chữa hoặc trang trí đồ vật tại nhà

2. knitting kit (n)

/ˈnɪt.ɪŋ kɪt/

a group of tools needed for knitting

bộ dụng cụ đan len

3. dollhouse (n)

/ˈdɒlˌhaʊs/

​a toy that is a very small house, often with furniture and small dolls in it

nhà búp bê

4. make paper flowers (v.phr)

/meɪk 'peɪ.pər 'flaʊərz/

to create flower-like shapes from tissues or crepe paper

làm hoa giấy

5. hang out (v)

/hæŋ aʊt/

to spend a lot of time in a place or with someone

đi chơi

Assumption

Anticipated difficulties

Solutions

Ss may lack experience of group / team work.

- Encourage Ss to work in groups so that they can help one another.

- Give short, clear instructions, and help if necessary.

III. PROCEDURES

1. WARM-UP (5 mins)

a. Objectives:

- To set the context for the introductory dialogue;

- To introduce the topic of the unit.

b. Content:

- Students play a game: listing activities in the picture.

c. Expected outcomes:

- Students know the topic of the unit and be ready for the conversation.

d. Organisation

TEACHER’S AND STUDENTS’ ACTIVITIES

CONTENTS

Asking questions:

- Teacher shows the pictures (PPT slides) to the whole class.

- Teacher ask students to work in pairs and name the activities in the picture.

- Students work in pairs for 3 minutes.

- Teacher elicits answers from students.

- Teacher asks students to guess the topic of the unit/ lesson.

Game: Who knows more?

Suggested answers:

Playing video games, flying kites, reading books, listening to music, swimming,...

e. Assessment

- Teacher calls the group with the most activities to answer.

2. ACTIVITY 1: PRESENTATION (7 mins)

a. Objectives:

- To prepare vocabulary for students to understand the conversation.

b. Content:

- Pre-teach vocabulary related to the content of the dialogue.

c. Expected outcomes:

- Students know how to use the target vocabulary.

d. Organisation

....................

Mời các bạn tham khảo các bài viết khác trong chuyên mục Dành cho giáo viên của Hoatieu.

Đánh giá bài viết
2 2.847
0 Bình luận
Sắp xếp theo