Powerpoint Tiếng Anh 9 Unit 4: Lesson 2

Tải về

HoaTieu.vn xin chia sẻ đến quý thầy cô giáo án Powerpoint Tiếng Anh 9 Unit 4: Lesson 2 năm 2024-2025 file Word và PPT đầy đủ nhất. Đây là mẫu Kế hoạch bài dạy (KHBD) môn Tiếng Anh 9 iLearn Smart World dành cho giáo viên tham khảo nhằm tiết kiệm thời gian, công sức khi soạn giáo án, bài giảng theo chương trình giáo dục phổ thông mới và nâng cao chất lượng giảng dạy. Mời thầy cô cùng tham khảo và tải về sử dụng Giáo án Powerpoint Tiếng Anh 9 Unit 4: Lesson 2 tại bài viết sau nhé.

Bài giảng PowerPoint Tiếng Anh 9 iLearn Smart World Unit 4: Lesson 2

Giáo án Unit 4: Lesson 2 Tiếng Anh 9 iLearn Smart World

UNIT 4: TOURISM

Lesson 2.2: Grammar (Pages 39 & 40)

1. Objectives

By the end of this lesson, students will be able to…

1.1. Language knowledge/ skills

- Practice and use could and wh-words before to-infinitives.

- Make conversations about things in your town or city.

- Improve speaking skills.

1.2. Competences

- improve Ss’ communication, collaboration, analytical, and critical thinking skills.

1.3. Attributes

- cultivate a heightened curiosity for diverse learning methodologies.

2. Teaching aids and materials

- Teacher’s aids: Student’s book and Teacher’s book, class CDs, DCR– Phần mềm tương tác trực quan, DHA – Ứng dụng trò chơi tương tác, projector / interactive whiteboard /TV (if any), PowerPoint slides.

- Students’ aids: Student’s book, Workbook, Notebook.

3. Assessment Evidence

Performance Tasks

Performance Products

Assessment Tools

- Read about could, and Wh-words before to-infinitives, then fill in the blanks.

- Listen and check. Listen again and repeat.

- Write questions using the prompts.

- Match the questions to the responses.

In pairs: Ask and answer questions about things in your town or city using could with wh-words.

- Ss’ answers.

- Ss’ performance.

- Ss’ answers.

- Ss’ answers.

- Ss’ answers/presentation.

- Observation and feedback.

- Observation and feedback.

- Observation and feedback.

- Observation and feedback.

- Observation and feedback.

4. Procedures

A. Warm-up: 5 minutes

a. Objectives: to review language about traveling.

b. Content: Use the second conditional to answer the question.

c. Expected outcomes: Ss can talk about the reason why they want to go to a specific place.

d. Organization:

Teacher’s activities

Students’ activities

Competition time:

- Ask Ss to work in pairs, ask and answer the question: If you could travel, which country would you go to? Why?

- Give Ss some time to practice.

- Check Ss’ answers.

- Ask some Ss to share their answers with the whole class

- Work in pair

- Follow the instructions.

- Ask and answer the question with others

Suggested Answer

If I could travel, I would go to Japan to experience its rich culture, incredible cuisine, and stunning natural beauty.

- Share answers to the whole class

Mời các bạn sử dụng file tải về để xem đầy đủ nội dung chi tiết.

Mời thầy cô và các bạn tham khảo thêm các bài viết khác trong chuyên mục Giáo án bài giảng của Hoatieu.vn.

Đánh giá bài viết
1 2
Powerpoint Tiếng Anh 9 Unit 4: Lesson 2
Chọn file tải về :
Xác thực tài khoản!

Theo Nghị định 147/2024/ND-CP, bạn cần xác thực tài khoản trước khi sử dụng tính năng này. Chúng tôi sẽ gửi mã xác thực qua SMS hoặc Zalo tới số điện thoại mà bạn nhập dưới đây:

Số điện thoại chưa đúng định dạng!
Số điện thoại này đã được xác thực!
Bạn có thể dùng Sđt này đăng nhập tại đây!
Lỗi gửi SMS, liên hệ Admin
0 Bình luận
Sắp xếp theo
⚛
Xóa Đăng nhập để Gửi
    Đóng
    Chỉ thành viên Hoatieu Pro tải được nội dung này! Hoatieu Pro - Tải nhanh, website không quảng cáo! Tìm hiểu thêm
    Chia sẻ
    Chia sẻ FacebookChia sẻ Twitter
    Đóng