Phụ lục 1, 2, 3 Tiếng Anh 9 I Learn Smart World file word

Phụ lục 1, 2, 3 Tiếng Anh 9 I Learn Smart World - Hoatieu xin chia sẻ đến quý thầy cô và bạn đọc mẫu phụ lục 1 môn Tiếng Anh 9 I Learn Smart World là mẫu khung kế hoạch dạy học của tổ chuyên môn Tiếng Anh 9 I Learn Smart World được trình bày dưới dạng file word theo đúng hướng dẫn tại công văn 5512. Sau đây là nội dung chi tiết khung kế hoạch dạy học môn tiếng Anh 9 sách I Learn Smart World, mời các bạn cùng tham khảo và tải về làm tài liệu sử dụng.

Kế hoạch dạy học tổ chuyên môn Tiếng Anh 9 sách mới

Phụ lục 1 Tiếng Anh 9 I Learn Smart World

KHUNG KẾ HOẠCH DẠY HỌC MÔN HỌC CỦA TỔ CHUYÊN MÔN

(Kèm theo Công văn số 5512/BGDĐT-GDTrH ngày 18 tháng 12 năm 2020 của Bộ GDĐT)

TRƯỜNG: ……………………

TỔ: ………………

CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM

Độc lập - Tự do - Hạnh phúc

KẾ HOẠCH DẠY HỌC CỦA TỔ CHUYÊN MÔN

MÔN HỌC/HOẠT ĐỘNG GIÁO DỤC TIẾNG ANH LỚP 9 (i-LEARN SMART WORLD)

(Năm học .....)

I. Đặc điểm tình hình

1. Số lớp:… Số học sinh: …

2. Tình hình đội ngũ: Số giáo viên: …; Trình độ đào tạo: …

Mức đạt chuẩn nghề nghiệp giáo viên: …

3. Thiết bị dạy học:

STT

Thiết bị dạy học

Số lượng

Các bài thí nghiệm/thực hành

Ghi chú

1

Màn hình TV

01

2

Máy tính

01

3

Bảng

01

4. Phòng học bộ môn/phòng thí nghiệm/phòng đa năng/sân chơi, bãi tập

STT

Tên phòng

Số lượng

Phạm vi và nội dung sử dụng

Ghi chú

1

Phòng học nghe nhìn 1

01

2

II. Kế hoạch dạy học

1. Phân phối chương trình

A. Học kì I: 18 tuần

No

Lesson

No of periods

Ss will be able…

1.

Orientation

1

· To obtain a brief introduction to the course

· To learn how to make use of i-Learn Smart World resources.

2.

Unit 1: English in the world

10

· To learn and use vocab. for different ways to learn English.

· To practice reading for main ideas and details: Study methods.

· To review and practice and use to-infinitives (for purpose) and Phrasal verbs correctly.

· Pronunciation: Rhythm, to practice stress content words in a sentence, Sound changes, to practice pronouncing I’ll

· To talk about fun ways/methods to learn English.

· To practice listening for specific information

· To practice functional English: Asking for a reason.

· Speaking: Discuss Why you are learning English, using adverbial clauses and phrases of reason.

· To learn how to use sequence words to organize your writing (writing skill)

· To talk about different fun activities to practice English at home.

· To write an email to your pen pal to give advice on how to practice English.

3.

Unit 2: Life in the Past

10

· To learn vocab. for related to life in the past.

· To practice reading for gist and details

· To practice and use would for repeated past actions.

· Focus on the /I/ and /i:/ sounds.

· To talk about family now and then.

· To practice functional English and how to show interest.

· To learn, practice, and use used to.

· To practice intonation for exclamations.

· To practice reading for main ideas and specific information/details.

· To practice talking about a memorable day, using used to express past situations. k!

· To learn how to use time connectors (Writing skills)

· To talk about the life of the family member.

· Write a passage about the life of the family member you talked about.

4.

Revision for the midterm test.

1

· To revise the target language and language skills

· To get students well-prepared for the midterm test

5.

Revision for the midterm test.

1

· To revise the target language and language skills

· To get students well-prepared for the midterm test

6.

Revision for the midterm test.

1

· To revise the target language and language skills

· To get students well-prepared for the midterm test

7.

Semester 1 – Midterm Test

Semester 1 - Midterm Test correction

3

8.

9.

10.

Unit 3: Living environment

10

· To learn and use vocab. related to Living environment.

· To practice reading for gist and specific information

· To practice and use the Defining relative clauses with relative pronouns.

· To practice ‘..that can….’ And ‘…that care…’ (Sound changes and Rhythm)

· To talk about a cool and smart house

· To practice listening for gist and specific information

· To practice and use wish with the past simple correctly.

· To practice the /aɪ/ sound

· To practice talking about things you don’t like about where you live.

· To practice reading for main ideas and specific information.

· To practice parallel structures (Writing skills)

· To talk about the dream house.

· To write a paragraph about the dream house you talked about above.

11.

Unit 4: Tourism

10

· To learn and use vocab. related to Tourism.

· To practice reading for gist and specific information.

· To practice and use Reported Speech.

· To practice sentence stress

· To talk about planning a great vacation and asking for help or support when you are on vacation in a foreign country.

· To practice listening for specific information

· To practice functional English – Holding your turn

· To practice and use Could and Wh-words before to-infinitives correctly

· To practice rhythm: Don’t stress function words in a sentence.

· To learn how to use descriptive language (Writing skills)

· To write a short travel guide.

12.

Revision for the final test.

1

· To revise the target language and language skills

· To get students well-prepared for the midterm test

13.

Revision for the final test.

1

· To revise the target language and language skills

· To get students well-prepared for the midterm test

14.

Revision for the final test.

1

· To revise the target language and language skills

· To get students well-prepared for the midterm test

15.

Semester 1 – Final Test

Semester 1 - Final Test correction

4

16.

17.

18.

19.

Unit 5: Healthy living

10

· To learn and use vocab. related to healthy living.

· To practice reading for main ideas and specific information.

· To practice and use suggest+ gerund correctly.

· To practice the /tr/ and / tʃ / sounds, sentences stress

· To practice discussing Myth and Fact

· To practice listening and reading for specific information.

· Practice functional English – Ending a discussion.

· To practice and use adverbial clauses/phrases of concession correctly.

· To talk about teens’ health problems.

· To learn how to summarize a text (Writing skill)

· To talk and summarize the main information.

20.

Unit 6: Natural wonders

10

· To learn and use vocab. related to Natural Wonders.

· To practice reading and listening for specific information

· To practice and use Comparative structures with intensifiers correctly

· To practice word stress for the most 3-syllabus adjectives.

· To practice discussing to make a list of Vietna’s top five natural wonders

To practice functional English – politely disagreeing

· To practice and use verb + gerund correctly

· To practice using non-defining relative clauses to write informative sentences. (Writing skill)

· To talk about Amazing places around the world.

· To write an article about Mount Everest.

21.

Revision for the midterm test.

1

·

22.

Revision for the midterm test.

1

·

23.

Semester 2 – Midterm Test

Semester 2 - Midterm Test correction

3

·

24.

Unit 7: Urban life

10

· To learn and use vocab. related to Urban life

· To practice and use Past Continuous.

· To practice the /dʒ / sound

· To talk about problems and solutions in city life.

· To practice functional English – Asking for clarification.

· To practice and use adverbial clauses of result and correctly

· To practice sentence stress.

· To discuss your predictions about our future.

· To learn how to write body paragraphs for chain problem and solution passages. (Writing skill)

· To talk and write problems and solutions about your city.

25.

Unit 8: Jobs in the future

10

· To learn and use vocab for Jobs in the future.

· To practice functional English – Showing thanks.

· To practice and use the first conditional with modals correctly

· To focus on the final /r/ sound.

· To talk about the future job using the first conditional with modals.

· To practice reading and listening for main ideas and specific information.

· To practice and use verbs + to-infinitives correctly.

· To practice sound changes of ‘..can people...’ and ‘...in media...’

· To practice discussing the future of jobs in entertainment and media.

· To learn how to highlight important ideas and information.

· To talk and write about the most popular jobs in the future.

26.

Revision for the final test.

1

· To revise the target language and language skills

· To get students well-prepared for the midterm test

27.

Revision for the final test.

1

· To revise the target language and language skills

· To get students well-prepared for the midterm test

28.

Semester 2 – Final Test

Semester 2 - Final Test correction

4

2. Kiểm tra, đánh giá định kỳ

Bài kiểm tra, đánh giá

Thời gian

Thời điểm

Yêu cầu cần đạt

Hình thức

Giữa Học kỳ 1

60 phút

Tuần 9

Kiểm tra đánh giá nội dung ngôn ngữ và các kĩ năng của học sinh sau khi tiếp nhận kiến thức từ tuần 1 đến tuần 10 của chương trình

Trắc nghiêm &Tự luận

Cuối Học kỳ 1

60-90phút

Tuần 17

Kiểm tra đánh giá nội dung ngôn ngữ và các kĩ năng sau khi tiếp nhận kiến thức của chưng trình HK1

Trắc nghiêm &Tự luận

Giữa Học kỳ 2

60 phút

Tuần 26

Kiểm tra đánh nội dung ngôn ngữ và các kĩ năng của học sinh sau khi tiếp nhận kiến thức từ tuần 19 đến tuần 28 của chương trình

Trắc nghiêm &Tự luận

Cuối Học kỳ 2

60-90 phút

Tuần 34

Kiểm tra đánh giá nội dung ngôn ngữ và các kĩ năng của học sinh sau khi tiếp nhận kiến thức của chương trình HK2

Trắc nghiêm &Tự luận

III. Các nội dung khác (nếu có):

………………………………………………………………………………………

TỔ TRƯỞNG

(Ký và ghi rõ họ tên)

……………., ngày … tháng … năm 20...

HIỆU TRƯỞNG

(Ký và ghi rõ họ tên)

Phụ lục 2 Tiếng Anh 9 I Learn Smart World

Xem trong file tải về.

Phụ lục 3 Tiếng Anh 9 I Learn Smart World

Xem trong file tải về.

Mời các bạn tham khảo các giáo án khác trong phần Dành cho giáo viên của mục Tài liệu.

Đánh giá bài viết
1 140
0 Bình luận
Sắp xếp theo
⚛
Xóa Đăng nhập để Gửi