Phân phối chương trình tiếng Anh 9 I-Learn Smart World
Mẫu kế hoạch dạy học tiếng Anh 9 I-Learn Smart World 2024-2025
Phân phối chương trình môn tiếng Anh 9 I-Learn Smart World được Hoatieu chia sẻ trong bài viết sau đây sẽ giúp các thầy cô nắm được nội dung tiến trình bài dạy môn tiếng Anh 9 I-Learn Smart World của cả kì 1 và kì 2 trong năm học 2024-2025. Sau đây là mẫu file word kế hoạch dạy học môn tiếng Anh 9 I-Learn Smart World sẽ là tài liệu tham khảo bổ ích và dễ dàng điều chỉnh sao cho phù hợp với tình hình dạy học thực tế của các trường.
PPCT tiếng Anh 9 I-Learn Smart World
KẾ HOẠCH DẠY HỌC MÔN TIẾNG ANH LỚP 9
Sách Tiếng Anh 9 i-Learn Smart World
Thời lượng: 35 tuần x 3 tiết/tuần = 105 tiết/năm học
Học kì I: 18 tuần x 3 tiết/tuần = 54 tiết
Học kì II: 17 tuần x 3 tiết/tuần = 51 tiết
1. Kế hoạch tổng thể
Học kì | Tiếng Anh 9 i-Learn Smart World | Số tiết |
I
| Unit 1: English in the world | 10 |
Unit 2: Life in the Past | 10 | |
Unit 3: Living environment | 10 | |
Unit 4: Tourism | 10 | |
Ôn tập + Kiểm tra giữa kì và cuối học kì I + Sửa bài + Dự trữ + Định hướng đầu năm | 14 | |
18 tuần x 3 tiết/ tuần | 54 | |
II | Unit 5: Healthy living | 10 |
Unit 6: Natural wonders | 10 | |
Unit 7: Urban life | 10 | |
Unit 8: Jobs in the future | 10 | |
Ôn tập + Kiểm tra giữa kì và cuối học kì II + Sửa bài | 11 | |
17 tuần x 3 tiết/ tuần | 51 | |
| Tổng cộng: 105 tiết |
Ghi chú: Tùy theo tình hình thực tế tại mỗi địa phương, kế hoạch kiểm tra giữa kì có thể được chủ động điều chỉnh sớm hoặc trễ hơn so với bản Kế hoạch dạy học này.
Kế hoạch chi tiết
1. Học kì I: 18 tuần
No | Lesson | No of periods | Ss will be able… | Workbook |
1. | Orientation | 1 | · To obtain a brief introduction to the course · To learn how to make use of i-Learn Smart World resources. | |
UNIT 1: ENGLISH IN THE WORLD | ||||
2. | Unit 1, Lesson 1.1 – Vocab & Reading, pages 4 & 5 | 1 | · To learn and use vocab. for different ways to learn English. · To practice reading for main ideas and details: Study methods. | Pages 2 & 3 – Vocab. & Reading |
3. | Unit 1, Lesson 1.2 – Grammar, pages 5 & 6 | 1 | · To review and practice and use to-infinitives (for purpose) and Phrasal verbs correctly. | Page 3 – Grammar |
4. | Unit 1, Lesson 1.3 – Pronunciation & Speaking, pages 6 & 7 | 1 | · Pronunciation: Rhythm, to practice stress content words in a sentence. · To talk about fun ways/methods to learn English. | Page 3 – Writing |
5. | Unit 1, Lesson 2.1 – Vocab & Listening, pages 8 & 9 | 1 | · To learn and use more vocab. for English in the World. · To practice listening for specific information · To practice functional English: Asking for a reason. | Pages 4 & 5 – Vocab. & Listening |
6. | Unit 1, Lesson 2.2 - Grammar, pages 9 & 10 | 1 | · To practice and use adverbial clauses and phrases of reason. | Page 5 – Grammar |
7. | Unit 1, Lesson 2.3 – Pronunciation & Speaking, pages 10 & 11 | 1 | · Pronunciation: Sound changes, to practice pronouncing I’ll · Speaking: Discuss Why you are learning English, using adverbial clauses and phrases of reason. | Page 5 – Writing |
8. | Unit 1, Lesson 3.1 – Reading &, pages 12 & 13 | 1 | · To practice reading for gist and details | Page 6 – Listening & Reading |
9. | Unit 1, Lesson 3.2 –Writing & Speaking, page 13 | 1 | · To learn how to use sequence words to organize your writing (writing skill) · To talk about different fun activities to practice English at home. · To write an email to your pen pal to give advice on how to practice English. Notes: Teachers can assign writing tasks as homework for students. | Page 7 – Writing |
10. | Review Unit 1, pages 84 & 85 (Listening, Reading & Vocab) | 1 | · To review the target language learned in the unit · To practice test-taking skills Notes: Teachers can ask students to prepare the Reading & Vocab at home. | Page 50 – Part 1 |
11. | Review Unit 1, pages 85 & 86 (Grammar, Pronunciation, Pronunciation, In the Real World, Conversation, Speaking & Writing) | 1 | · To review the target language learned in the unit. · To practice test-taking skills Notes: Teachers can ask students to prepare the Grammar, Pronunciation, In the Real World and Conversation at home and spend some time giving feedback on their writing (page 13) | Page 50 – Part 2 |
UNIT 2: LIFE IN THE PAST | ||||
12. | Unit 2, Lesson 1.1 – Vocab & Reading, pages 14 & 15 | 1 | · To learn vocab. for related to life in the past. · To practice reading for gist and details | Pages 8 & 9 – Vocab. & Reading |
13. | Unit 2, Lesson 1.2 – Grammar, pages 15 & 16 | 1 | · To practice and use would for repeated past actions. | Page 9 – Grammar |
14. | Unit 2, Lesson 1.3 – Pronunciation & Speaking, pages 16 & 17 | 1 | · Focus on the /I/ and /i:/ sounds. · To talk about family now and then. | Page 9 – Writing |
15. | Unit 2, Lesson 2.1 – Vocab & Listening, pages 18 & 19 | 1 | · To learn and use vocab. related to life in the past. · To practice listening for gist and details · To practice functional English and how to show interest. | Pages 10 & 11 – Vocab. & Reading |
16. | Unit 2, Lesson 2.2 - Grammar, pages 19 & 20 | 1 | · To learn, practice, and use used to. | Page 11 – Grammar |
17. | Unit 2, Lesson 2.3 – Pronunciation & Speaking, pages 20 & 21 | 1 | · To practice intonation for exclamations. · To practice talking about a memorable day, using used to express past situations. k! | Page 11 - Writing |
18. | Unit 2, Lesson 3.1 – Reading, page 22 | 1 | · To practice reading for main ideas and specific information/details. | Page 12 – Listening & Reading |
19. | Unit 2, Lesson 3.2 – Speaking & Writing, page 23 | 1 | · To learn how to use time connectors (Writing skills) · To talk about the life of the family member. · Write a passage about the life of the family member you talked about. | Page 13 –Writing |
20. | Review Unit 2, pages 87 & 88 (Listening, Reading & Vocab) | 1 | · To review the target language learned in the unit · To practice test-taking skills Notes: Teachers can ask students to prepare the Reading & Vocab at home. | Page 51 – Part 1 |
21. | Review Unit 2, pages 88 & 89 (Grammar, Pronunciation, Pronunciation, In the Real World, Conversation, Speaking & Writing) | 1 | · To review the target language learned in the unit. · To practice test-taking skills Notes: Teachers can ask students to prepare the Grammar, Pronunciation, In the Real World and Conversation at home and spend some time giving feedback on their writing (page 13) | Page 51 – Part 2 |
22. | Revision for the midterm test. Teachers can use their own materials or Đề cương ôn tập. There will be no ready-made lesson plans | 1 | · To revise the target language and language skills · To get students well-prepared for the midterm test | Pages 58 & 59 – Questions 1 - 20 |
23. | Revision for the midterm test. Teachers can use their own materials or Đề cương ôn tập. There will be no ready-made lesson plans | 1 | · To revise the target language and language skills · To get students well-prepared for the midterm test | Pages 59 - 61 – Questions 21 – 40 |
24. | Revision for the midterm test. Teachers can use their own materials or Đề cương ôn tập. There will be no ready-made lesson plans | 1 | · To revise the target language and language skills · To get students well-prepared for the midterm test | |
25. | Semester 1 – Midterm Test Semester 1 - Midterm Test correction | 3 |
| |
26. | ||||
27. | ||||
Unit 3: LIVING ENVIRONMENT | ||||
28. | Unit 3, Lesson 1.1 – Vocab & Reading, pages 24 & 25 | 1 | · To learn and use vocab. related to Living environment. · To practice reading for gist and specific information | Pages 14 & 15 – Vocab. & Reading |
29. | Unit 3, Lesson 1.2 – Grammar, pages 25 & 26 | 1 | · To practice and use the Defining relative clauses with relative pronouns. | Page 15 – Grammar |
30. | Unit 3, Lesson 1.3 – Pronunciation & Speaking, pages 26 & 27 | 1 | · To practice ‘..that can….’ And ‘…that care…’ (Sound changes and Rhythm) · To talk about a cool and smart house | Page 15 – Writing |
31. | Unit 3, Lesson 2.1 – Vocab & Listening, pages 28 & 29 | 1 | · To learn and use vocab. related to living environment. · To practice listening for gist and specific information · To practice functional English – Asking the same questions. | Pages 16 & 17 – Vocab. & Listening |
32. | Unit 3, Lesson 2.2 - Grammar, pages 29 & 30 | 1 | · To practice and use wish with the past simple correctly. | Page 17 – Grammar |
33. | Unit 3, Lesson 2.3 – Pronunciation & Speaking, pages 30 & 31 | 1 | · To practice the /aɪ/ sound · To practice talking about things you don’t like about where you live. | Page 17 – Writing |
34. | Unit 3, Lesson 3.1 – Reading, page 32 | 1 | · To practice reading for main ideas and specific information. | Page 18 – Listening & Reading |
35. | Unit 3, Lesson 3.2 – Speaking & Writing, page 33 | 1 | · To practice parallel structures (Writing skills) · To talk about the dream house. · To write a paragraph about the dream house you talked about above. | Page 19 – Writing |
........................
Mời các bạn tham khảo các giáo án khác trong phần Dành cho giáo viên của mục Tài liệu .
Tham khảo thêm
- Chia sẻ:Trần Thu Trang
- Ngày:
Gợi ý cho bạn
-
Kế hoạch dạy học môn Hoạt động trải nghiệm lớp 4 Kết nối tri thức với cuộc sống
-
Kế hoạch dạy học môn Mĩ thuật lớp 4 Chân trời sáng tạo (Bản 1, 2)
-
(File word) Phân phối chương trình Toán 9 Kết nối tri thức
-
Phân phối chương trình Địa lí 12 Kết nối tri thức 2024-2025
-
(CV 5636, 5512) Kế hoạch giáo dục môn Lịch sử Địa lí 9 Kết nối tri thức
-
(File word) Kế hoạch dạy học Hoạt động trải nghiệm 9 Kết nối tri thức
-
Kế hoạch dạy học Đạo đức 4 Cánh Diều 2024-2025
-
Phân phối chương trình Ngữ Văn 7 Kết nối tri thức
-
Kế hoạch giáo dục môn Giáo dục công dân lớp 6 sách Kết nối tri thức với cuộc sống
-
Phân phối chương trình môn Kinh tế pháp luật 12 KNTT năm 2024
Có thể bạn cần
Top 8 mẫu phân tích khổ cuối bài Tràng giang hay chọn lọc
Phân tích khổ 4 bài Tràng giangHướng dẫn khai Phiếu đảng viên (mẫu 2-HSĐV)
Cách viết Phiếu đảng viênMẫu Bài thu hoạch nghị quyết trung ương 4 khóa 12 cho Đảng viên
Bài thu hoạch học tập nghị quyết Đại hội đại biểu toàn quốc lần thứ 12 của ĐảngBiên bản họp chi bộ đề nghị kết nạp Đảng viên
Mẫu biên bản họp chi bộ đề nghị kết nạp Đảng viênTop 4 mẫu Cảm nhận bài thơ Sóng hay chọn lọc
Cảm nhận về bài thơ Sóng - Xuân QuỳnhThực hành theo hướng dẫn để tạo ra 02 sản phẩm hỗ trợ việc giảng dạy môn Toán cấp tiểu học
Đáp án bài tập cuối khóa module 9 môn ToánBài thu hoạch bồi dưỡng thường xuyên module GVMN 3 năm 2024 mới cập nhật
Module rèn luyện phong cách làm việc khoa học của người GVMNBộ tranh thiếu nhi về chào mừng Đại hội Đoàn 2024
Lịch thi vẽ tranh Thiếu nhi Việt Nam mừng đại hội Đoàn 2024Công văn xin hủy tờ khai Thuế GTGT do kê khai sai 2024
Cách hủy tờ khai thuế giá trị gia tăngMẫu tờ trình xin kinh phí hoạt động 2024 mới nhất
Cách viết tờ trình xin kinh phí hoạt độngSuy nghĩ về số phận người phụ nữ trong xã hội phong kiến
Suy nghĩ của em về thân phận người phụ nữ trong xã hội phong kiến qua nhân vật Vũ NươngTờ khai thuế thu nhập cá nhân Mẫu 05/KK-TNCN, 05-DK-TCT 2024
Áp dụng đối với tổ chức, cá nhân trả các khoản thu nhập từ tiền lương, tiền công
Bài viết hay Kế hoạch dạy học
Phụ lục 1, 2, 3 Ngữ văn 9 Cánh Diều file doc
Việc xây dựng kế hoạch bài dạy có vai trò gì trong quá trình tổ chức thực hiện chương trình giáo dục môn học?
Kế hoạch giáo dục Tiếng Anh 7 i Learn Smart World
Kế hoạch dạy học môn Âm nhạc 11 Kết nối tri thức
Phân phối chương trình Môn Toán lớp 2 Sách Kết nối tri thức với cuộc sống
Kế hoạch dạy học môn Hoạt động trải nghiệm lớp 4 Kết nối tri thức với cuộc sống