Giáo án tiếng Anh 11 Chân trời sáng tạo Học kì 1

Tải về
Lớp: Lớp 11
Môn: Tiếng Anh
Dạng tài liệu: Giáo án
Bộ sách: Friends Global

Giáo án Tiếng Anh 11 Friends Global Học kì 1 là tài liệu hữu ích giúp giáo viên nắm rõ trọng tâm kiến thức, kỹ năng và thái độ cần đạt của từng bài học, từ đó xây dựng bài giảng đúng chuẩn chương trình.

Kế hoạch bài dạy Tiếng Anh 11 Friends Global HK1 được thiết kế theo Công văn 5512, giúp quý thầy cô có kế hoạch phân chia thời gian, lựa chọn phương pháp, hình thức dạy học phù hợp để phát huy tính tích cực, chủ động của học sinh, tránh bỏ sót hoặc dàn trải kiến thức. Vậy dưới đây là nội dung chi tiết giáo án Tiếng Anh 11 Friends Global HK1, mời các bạn cùng tải tại đây. Ngoài ra quý thầy cô tham khảo thêm giáo án Ngữ văn 11 Kết nối tri thức, giáo án Toán 11 Kết nối tri thức và nhiều tài liệu khác tại chuyên mục giáo án lớp 11.

Giáo án Tiếng Anh 11 Friends Global Học kì 1

LESSON PLAN

TIẾNG ANH 11 FRIENDS GLOBAL

UNIT INTRODUCTION

LESSON IA- VOCABULARY: HOLIDAYS

I. OBJECTIVES

By the end of this lesson, Ss will be able to:

1. Knowledge

- Gain an overview about holiday activities.

- Gain vocabulary to talk about what they did in the holidays.

2. Competences

- Develop communication skills and creativity.

- Be collaborative and supportive in pair work and teamwork.

- Actively join in class activities.

3. Personal qualities

- Understand the life events.

- Develop self-study skills.

II. MATERIALS

- Grade 11 textbook, Unit Introduction, A Vocabulary

- Computer connected to the Internet

- Projector / TV/ pictures and cards

- Phần mềm tương tác sachso.vn

Language analysis

Form

Pronunciation

Meaning

1. tourist attraction (n)

/ˈtʊərɪst əˈtrækʃn/

a place that people visit for pleasure and interest, usually while they are on holiday

2. aquarium (n)

/əˈkweriəm/

a large glass container in which fish and other water creatures and plants are kept

3. ruin (n)

/ˈruːɪn/

the state or process of being destroyed or severely damaged

Assumption

Anticipated difficulties

Solutions

Students are reluctant to work in groups.

- Encourage students to work in pairs and in groups so that they can help each other.

- Provide feedback and help if necessary.

Students may lack vocabulary to deliver a speech

- Explain expectations for each task in detail.

- Continue to explain task expectations in small chunks (before every activity).

- Provide vocabulary and useful language before assigning tasks

- Encourage students to work in groups so that they can help each other.

III. PROCEDURES

1. WARM-UP (5 mins)

a. Objectives:

- Introduce the new lesson and set the scene for Ss to acquire new language.

- Get students' attention at the beginning of the class by means of enjoyable and short activities as well as to engage them in the steps that followed.

b. Content:

- Game: What’s behind the box?

- Exercise 1. (p.8)

c. Expected outcomes:

- Students can gain more confidence and interest in the lesson.

d. Organisation

TEACHER’S AND STUDENTS’ ACTIVITIES

CONTENTS

GAME: What’s behind the box?

- T divides class into 4 teams.

- T clicks the Remove box button. This removes one box from the board one by one. Members in 4 teams guess what the picture is and raise hand to gain turn. If the team guess correctly, they win. Otherwise, the game continues.

- Once a team has correctly identified the picture, teacher clicks the next slide button in the upper right to go to the next board.

- Picture 5 is also the content of Exercise 1.

Answers:

1. Hoi An ancient town

2. Hoan Kiem lake

3. Ha Long Bay

4. Mekong Delta’s floating markets

5. Golden Bridge.

e. Assessment

- Teacher observes the groups and give feedback.

2. ACTIVITY 1: PRESENTATION (4 mins)

a. Objectives:

- To get students learn vocabulary related to the topic.

b. Content:

- Pre-teach vocabulary related to the topic.

c. Expected outcomes:

- Ss know how to pronounce the new words precisely and use them in appropriate contexts.

d. Organisation

TEACHER’S AND STUDENTS’ ACTIVITIES

CONTENTS

Vocabulary pre-teaching

- Teacher introduces the vocabulary.

- Teacher explains the meaning of the new vocabulary by pictures.

- Teacher checks students’ understanding.

- Teacher reveals that these words will appear in the reading text and asks students to open their textbook to discover further.

New words:

1. tourist attraction (n)

2. aquarium (n)

3. ruin (n)

.............

Mời thầy cô và các bạn tham khảo thêm các bài viết khác trong chuyên mục Giáo án bài giảng của Hoatieu.vn.

Đánh giá bài viết
1 23
Giáo án tiếng Anh 11 Chân trời sáng tạo Học kì 1
Chọn file tải về :
Hỗ trợ Zalo
Xác thực tài khoản!

Theo Nghị định 147/2024/ND-CP, bạn cần xác thực tài khoản trước khi sử dụng tính năng này. Chúng tôi sẽ gửi mã xác thực qua SMS hoặc Zalo tới số điện thoại mà bạn nhập dưới đây:

Số điện thoại chưa đúng định dạng!
Số điện thoại này đã được xác thực!
Bạn có thể dùng Sđt này đăng nhập tại đây!
Lỗi gửi SMS, liên hệ Admin
0 Bình luận
Sắp xếp theo
⚛
Xóa Đăng nhập để Gửi

Tải nhanh tài liệu

Giáo án tiếng Anh 11 Chân trời sáng tạo Học kì 1

Ưu đãi đặc biệt
Hỗ trợ Zalo