Giáo án Tiếng Anh 11 Chân trời sáng tạo (Cả năm)

Tải về
Môn: Tiếng Anh
Dạng tài liệu: Giáo án
Bộ sách: Chân trời sáng tạo

Giáo án Tiếng Anh 11 Friends Global trọn bộ cả năm là tài liệu hữu ích giúp giáo viên nắm rõ trọng tâm kiến thức, kỹ năng và thái độ cần đạt của từng bài học, từ đó xây dựng bài giảng đúng chuẩn chương trình.

Kế hoạch bài dạy Tiếng Anh 11 Friends Global được thiết kế theo Công văn 5512, giúp quý thầy cô có kế hoạch phân chia thời gian, lựa chọn phương pháp, hình thức dạy học phù hợp để phát huy tính tích cực, chủ động của học sinh, tránh bỏ sót hoặc dàn trải kiến thức. Vậy dưới đây là nội dung chi tiết giáo án Tiếng Anh 11 Friends Global mời các bạn cùng tải tại đây. Ngoài ra quý thầy cô tham khảo thêm giáo án Ngữ văn 11 Kết nối tri thức, giáo án Toán 11 Kết nối tri thức và nhiều tài liệu khác tại chuyên mục giáo án lớp 11.

Lưu ý: Để xem toàn bộ nội dung giáo án Tiếng Anh 11 Friends Global. Mời các bạn sử dụng file tải về trong bài.

Kế hoạch bài dạy Tiếng Anh 11 Friends Global - Học kì 1

LESSON PLAN

TIẾNG ANH 11 FRIENDS GLOBAL

UNIT 1: GENERATIONS

LESSON 1A- VOCABULARY: AGES AND STAGES

I. OBJECTIVES

By the end of this lesson, Ss will be able to:

1. Knowledge

- Gain an overview about stages of life.

- Gain vocabulary to talk about different stages of lives.

2. Competences

- Develop communication skills and creativity.

- Be collaborative and supportive in pair work and teamwork.

- Actively join in class activities.

3. Personal qualities

- Understand the life events.

- Develop self-study skills.

II. MATERIALS

- Grade 11 textbook, Unit 1, Vocabulary

- Computer connected to the Internet

- Projector / TV/ pictures and cards

- Phần mềm tương tác sachso.vn

Language analysis

Form

Pronunciation

Meaning

1. centenarian (n)

/ˌsentɪˈneəriən/

a person who is 100 years old or more

2. split up (phr v)

/splɪt ˈʌp /

to stop having a relationship with somebody

3. toddler (n)

/ˈtɒdlə(r)/

a child who has only recently learnt to walk

Assumption

Anticipated difficulties

Solutions

Students are reluctant to work in groups.

- Encourage students to work in pairs and in groups so that they can help each other.

- Provide feedback and help if necessary.

Students may lack vocabulary to deliver a speech

- Explain expectations for each task in detail.

- Continue to explain task expectations in small chunks (before every activity).

- Provide vocabulary and useful language before assigning tasks

- Encourage students to work in groups so that they can help each other.

III. PROCEDURES

1. WARM-UP (5 mins)

a. Objectives:

- Introduce the new lesson and set the scene for Ss to acquire new language.

- Get students' attention at the beginning of the class by means of enjoyable and short activities as well as to engage them in the steps that followed.

b. Content:

- Riddle game.

- Exercise 1. (p.12)

c. Expected outcomes:

- Students can gain more confidence and interest in the lesson.

d. Organisation

TEACHER’S AND STUDENTS’ ACTIVITIES

CONTENTS

RIDDLE GAME

- Teacher shows the riddles.

- Ss work in 4 groups. Each group raise hands to take turn and answer. The team gains bonus with every correct answer.

- The team with highest points is the winner.

 

Answers:

1. an egg

2. no smoke(electric train)

3. a barber

4. a chalkboard

5. a secret

6. human being.

e. Assessment

- Teacher observes the groups and give feedback.

2. ACTIVITY 1: PRESENTATION (4 mins)

a. Objectives:

- To get students learn vocabulary related to the topic.

b. Content:

- Pre-teach vocabulary related to the topic.

c. Expected outcomes:

- Ss know how to pronounce the new words precisely and use them in appropriate contexts..

..........................

Kế hoạch bài dạy Tiếng Anh 11 Friends Global - Học kì 2

LESSON PLAN

FRIENDS GLOBAL 11

LESSON 5A: VOCABULARY – COMPUTING

I. Objectives

By the end of this lesson, students will be able to:

1. Knowledge

- Identify digital activities and computing verbs

- Identify some useful collocations to describe computing actions

- Highlight the use of Imperatives

2. Competences

- Recognize instructions given during the helpline

- Apply Imperatives and computing vocabulary to give instructions

- Develop communicative skills

3. Personal qualities

- Improve confidence in speaking English and working in pairs

- Have responsibilities to use computer properly on their own

I. Materials

- Textbook: Friends Global 11 (Unit 5 – lesson A)

- Audio tracks 16, 17 – CD2 (Friends Global 11)

- Computer and projector

II. Procedures

1. Activity 1: warm-up and lead-in (5mins)

a. Objectives:

- Draw students’ attention to the topic

- Raise students’ awareness of how much they spend time on digital gadgets.

b. Content:

- Guessing activity

- Pair-work speaking activity

c. Products:

- Oral answers from students

d. Organization

ACTIVITIES

CONTENT

Guessing activity (2mins)

- Teacher (T) shows a picture, which is a part of a technological device.

- Students (Ss) raise hands to give answers

- Make sure that Ss understand these pictures are about devices.

- Answer: tablet, smartphone, headphones, laptop

- Topic: technological devices

Pair – work speaking activity (3mins)

- T puts Ss in pairs. They ask and answer the questions on the screen. Encourage them to give as much information as they can

- Ask them to report to the class.

- Introduce the lesson Computing (vocabulary)

- How many devices do you have?

How often do you use them?

- What can you do with them? / How often?

Assessment

a. Assessment

- T observes Ss’ answers

1. Activity 2: presentation (12 mins)

a. Objectives:

- Teach Ss computing verbs and useful collocations

- Teach Ss how to pronounce new words properly

b. Content:

- Exercise 2,3,4

c. Products:

- Ss’ answers for exercise 2, 4

- Ss’ scores and the results of how tech-savvy they are based on exercise 3

- Ss’ sentences with useful collocations

d. Organization:

ACTIVITIES

CONTENT

Exercise 2 (4mins)

- T shows the list of the words in exercise 2.

- T explains the word tech-savvy to Ss.

- T elicits the meaning of some words and draws Ss’ attention to the pronunciation and make sure they pronounce the words correctly.

- T conducts chorally and individually drills.

 

- T asks Ss to complete exercise 2

- T asks Ss to stand up and read out loud each question in the quiz to check the answer.

- T corrects Ss’ pronunciation mistakes if there are any.

- List: comment, forward, install, log on, print, programme, search, set up, subscribe, update, upload

- tech- savvy/ˌtek ˈsævi/ having a good knowledge and understanding of modern technology, especially computers

 

- Answer: 2. upload 3. search 4. update 5. Comment 6. set up 7. log on 8. subscribe 9. forward 10. Print 11. Install

..........

Mời các bạn tham khảo các bài viết khác trong chuyên mục Dành cho giáo viên của Hoatieu.

Đánh giá bài viết
1 706
Giáo án Tiếng Anh 11 Chân trời sáng tạo (Cả năm)
Hỗ trợ Zalo
Xác thực tài khoản!

Theo Nghị định 147/2024/ND-CP, bạn cần xác thực tài khoản trước khi sử dụng tính năng này. Chúng tôi sẽ gửi mã xác thực qua SMS hoặc Zalo tới số điện thoại mà bạn nhập dưới đây:

Số điện thoại chưa đúng định dạng!
Số điện thoại này đã được xác thực!
Bạn có thể dùng Sđt này đăng nhập tại đây!
Lỗi gửi SMS, liên hệ Admin
0 Bình luận
Sắp xếp theo
⚛
Xóa Đăng nhập để Gửi

Tải nhanh tài liệu

Giáo án Tiếng Anh 11 Chân trời sáng tạo (Cả năm)

Ưu đãi đặc biệt
Hỗ trợ Zalo