100 bài đọc hiểu tiếng Anh lớp 12 có đáp án

Tải về

Bài tập đọc hiểu tiếng Anh 12 có đáp án

Ngân hàng đề đọc hiểu Tiếng Anh được Hoatieu chia sẻ đến các em học sinh trong bài viết này là file word 100 bài đọc hiểu tiếng Anh lớp 12 có đáp án với cấu trúc bám sát nội dung chương trình tiếng Anh lớp 12 và đề thi THPT quốc gia môn tiếng Anh sẽ là tài liệu tham khảo giúp các em ôn thi tốt nghiệp môn tiếng Anhh tốt hơn. Sau đây là nội dung chi tiết các bài đọc hiểu tiếng Anh 12 theo chủ đề, mời các em cùng tham khảo và tải về sử dụng.

100 bài tập đọc hiểu tiếng Anh 12

100 bài tập đọc hiểu tiếng Anh 12 

1: Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to choose the word or phrase that bestfits each ofthe numbered blanks from 1 to 5

Left-handers are the odd ones out. Sure, lefties (1) ______up about 10 percent of the population - but, frankly, it seems like society has forgotten about them. Just consider all of the right-handed gadgets, awkwardly designed desks, and cooking tools that fit comfortably only in your right hand. What (2) ______someone to become a lefthand? Scientists aren’t exactly sure, but research points to a complex (3) ______between genes and environment While no exact set of “leftie genes” have been discovered, people who dominantly use their left hands do have more left-handed family members. And researchers have found different brain wirings in righties vs. lefties. But no matter (4) ______it is that drives someone to use their antipodal paw, science has also uncovered a particular set of personality traits that left-handed people tend to have. So for all of you lefties, leftie-loving righties, and ambidextrous folks out there - it’s time to brush up on your left-handed knowledge and help (5) ______an end to leftie discrimination once and for all.

Question 1:

A. consist

B. account

C. hold

D. make

Question 2:

A. causes

B. makes

C. gets

D. does

Question 3:

A. collaborate

B. collaboration

C. collaborating

D. collaborated

Question 4:

A. which

B. who

C. what

D. that

Question 5:

A. put

B. bring

C. make

D. take

Dịch bài đọc số 1

Những người thuận tay trái là những người khác biệt. Chắc chắn, những người thuận tay trái chiếm khoảng 10% dân số - nhưng, thẳng thắn mà nói, có vẻ như xã hội đã quên về họ. Chỉ cần xem xét tất cả các tiện ích dành cho thuận tay phải, thiết kế khó xử của bàn, và các dụng cụ nấu ăn chỉ phù hợp với tay phải của bạn. Điều gì làm cho một người trở thành một người thuận tay trái? Các nhà khoa học không chắc chắn, nhưng các nghiên cứu chỉ ra một sự tương tác phức tạp giữa gen và môi trường. Mặc dù không tìm thấy chính xác các "gen của người thuận tay trái", nhưng những người thường sử dụng tay trái hơn lại có nhiều thành viên trong gia đình thuận tay trái hơn. Và các nhà nghiên cứu đã tìm thấy các dây thần kinh khác nhau ở cánh tay phải và trái. Tuy nhiên, bất kể điều gì thúc đẩy con người sử dụng bàn tay đối diện, khoa học cũng đã khám phá ra một đặc điểm cá tính đặc biệt mà người thuận tay trái có xu hướng có. Vì vậy, đối với tất cả các bạn thuận tay trái, những người thích dùng tay trái, và những người thuận cả hai tay - đây là lúc để nâng cao kiến thức về thuận tay trái và giúp chấm dứt sự phân biệt đối xử với người thuận tay trái một lần và mãi mãi.

Question 1 D

To make up: tạo nên, làm nên

=> đáp án D

Question 2 A

Cấu trúc To cause sb to do sth: khiến ai làm việc gì

=> đáp án A

Question 3 B

Ở đây ta cần một danh từ vì phía trước có tính từ và mạo từ “a”

=> đáp án B

Question 4 C

Trong câu này: no matter what it is: không quan trọng nó là cái gì

=> đáp án C

Question 5 A

To put an end to: chấm dứt cái gì

=> đáp án A

2: Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 6 to 12.

Successful students often do the followings while studying. First, they have an overview before reading. Next, they look for important information and pay greater attention to it (which often needs jumping forward or backward to process information). They also relate important points to one another. Also, they activate and use their prior knowledge. When they realize that their understanding is not good, they do not wait to change strategies. Last, they can monitor understanding and take action to correct or “fix up” mistakes in comprehension.

Conversely, students with low academic achievement often demonstrate ineffective study skills. They tend to assume a passive role, in learning and rely on others (e.g., teachers, parents) to monitor their studying, for example, low-achieving students often do not monitor their understanding of content; they may not be aware of the purpose of studying; and they show little evidence of looking back, or employing “fix-up” strategies to fix understanding problems. Students who struggle with learning new information seem to be unaware that they must extent effort beyond simply reading the content to understand and remember it. Children with learning disabilities do not plan and judge the quality of their studying. Their studying may be disorganized. Students with learning problems face challenges with personal organization as well. They often have difficulty keeping track of materials and assignments, following directions, and completing work on time. Unlike good studiers who employ a variety of study skills in a flexible yet purposeful manner, low-achieving students use a restricted range of study skills. They cannot explain why good study strategies are important for learning; and they tend to use the same, often ineffective study approach for all learning tasks, ignoring task content, structure or difficulty.

(Source: Adapted from Study Skills: Managing Your Learning — NUI Galway)

Question 6: What is the topic of the passage?

A. Successful and low-academic achieving students

B. Successful learners and their learning strategies

C. Study skills for high school students

D. Effective and ineffective ways of learning

Question 7: The word “prior” in the first paragraph is closest meaning to ______?

A. important

B. earlier

C. forward

D. good

Question 8: According to the passage, what can be learnt about passive students?

A. They depend on other people to organize their learning

B. They are slow in their studying

C. They monitor their understanding

D. They know the purpose of studying

Question 9: Which of the followings is NOT an evidence of monitoring studying?

A. Being aware of the purpose of studying

B. Monitoring their understanding of content

C. Fixing up mistakes in understanding

D. Looking at their backs

Question 10: According to the passage, to learn new information, low-achieving students do NOT______.

A. just understand it

B. relate it to what they have known

C. simply remember it

D. read it

Question 11: In compared with low-achieving students, successful students use______.

A. aimless study techniques

B. various study skills

C. restricted strategies

D. inflexible study ways

Question 12: The underlined pronoun “They” in the last sentence refers to______.

A. study strategies

B. study skills

C. low-achieving students

D. good studiers

..........................

Nội dung chi tiết 100 bài đọc hiểu tiếng Anh 12 có đáp án mời các bạn xem đầy đủ trong file tải về.

Mời các bạn tham khảo thêm các thông tin hữu ích khác trong nhóm Lớp 12 thuộc chuyên mục Học tập của HoaTieu.vn.

Đánh giá bài viết
1 1.883
Bạn có thể tải về tập tin thích hợp cho bạn tại các liên kết dưới đây.
0 Bình luận
Sắp xếp theo
⚛
Xóa Đăng nhập để Gửi
    Chỉ thành viên Hoatieu Pro tải được nội dung này! Hoatieu Pro - Tải nhanh, website không quảng cáo! Tìm hiểu thêm